handdator

Visa fullständig version : Bilen är top of the top nu !



D_Stenlund
2008-09-17, 20:08
Alla borde veta här inne så som ja tjatat hit o dit =), min stackars G60 fettade ju på riktigt bra, lämnade in den till turbocenter här i sthlm.

Han ringde efter någon timma när han kollat igenom bilen och påstog att en slang satt fel från boxen?!, nåja, och någon inställning vet inte va han gjorde direkt specifikt då an återkommer imorgon för han hade gått för dagen när ja hämtade bilen.

Bilen går jätte bra nu, inge bludder jämn och fin tomgång, dock luktar de lite lite soppa efter henne, kanske något litet läckage men ja tänkte att de kan även vara mina stift, har ett par gamla stift i ( som även fått smaka på en j****A massa fet bränsle nu så dom ser nog riktigt fula ut, och ett gamlat öppet luft filter som jag inte bytt. Kan nog vara en stor orsak. Hela toppen oc alla packningar är nya så ska väl passa på och byta filter oc stift med.

Eller kan ni ha någon annan tes att de luktar lite soppa bak, tror de e något läckage eller som ja sa stift lr filter. Tädningen sa dom stog rätt.

Skönt att bilen går som den ska nu igen, riktigt gött !

Mini_me
2008-09-17, 21:15
Med tanke på hur länge du har bluddrat runt i sthlm med omnejd så finns det nog en del soppa som ligger i ditt avgas system.

Du får rensa ur henne riktigt...sånt behöver alla kärringar ;-D

Finn
2008-09-17, 21:35
Äntligen kan naturen i sthlm andas ut igen ;) Skönt å höra att den går som den ska. Skulle nog göra som Lasse säger å sota ur den ordentligt. Sen e d nog inte helt fel å byta stift.

D_Stenlund
2008-09-17, 22:28
haa ni e roliga ni

D_Stenlund
2008-09-18, 16:38
Soppan som luktade var en slang uppe vid fuelrailen som inte ville sitta i ordentligt i sin lilla hona, så nu e de fixat. Nya bosch stift är beställda.

Så nu går pärlan som en dröm.

squid
2008-09-19, 15:43
Gratulerar då :)

Barbapappa
2008-09-19, 16:30
Skönt att du fick ordning på grejerna, än är ju inte säsongen slut. ;-)
Tycker gott du kan komma till sista klubbträffen och blåsa ur den lite, alldeles för få G60 bilar där nu på senare tid...

D_Stenlund
2008-09-19, 23:11
Skönt att du fick ordning på grejerna, än är ju inte säsongen slut. ;-)
Tycker gott du kan komma till sista klubbträffen och blåsa ur den lite, alldeles för få G60 bilar där nu på senare tid...

ja är faktiskt helnöjd med bilen nu, går helt underbart bra och jämt. Nog bland dom bättre G60 på sveriges vägar om ja får vara lite små kaxig =)

Manny
2008-09-19, 23:18
Då ses vi på kullen väl? Eller? (glöm inte byta bromsvätskan)

D_Stenlund
2008-09-20, 13:48
Ja de kanske man skulle ge sig in på, vill dock inte köra bana utan en stationär oljekylare.

SKa nog unna mig en sväng i stockholms solsken idag.

så skönt att den funkar, var lite orolig att ja inte kunde ha kvar den, men nu blir de en skön vinter med lite pyssel med sgt_nelson i garaget så ska de nog bli lite nya delar här och var, kanske ska starta en projekttråd.

Smurfen
2008-09-21, 10:59
Grattis grattis.