handdator

Visa fullständig version : Bilstereo Golf Iv Gti



mr_mike
2008-09-17, 13:01
Tja.

Igår när jag skulle byta ut dfen gammla Sony stereon emot en nyare så hände något märkligt.

Jag drog ut den gammla stereon, Och skulle koppla in den nya. Såg då att en slags adapter va isatt för i den gammla så va det enkel ISO kontakt och i den nya Dubbel ISO.

Nu börjar det konstiga. Slitter ut alla kablar inkl antenn och lågnivå. Plockar ut climan och delar på kontakterna. Sätter i De dubbla ISO kontakterna i min nya stereo. Den tänds och spottar ut skivan som satt kvar i. Nu händer inget mer, det går inte sätta på den, byta källa och displayen tänds inte men alla knappar lyser.

JAJA tänkte jag kopplade isär allt och satte tillbaks climan, och tryckte in alla kablar i den gammla stereon då jag tänkte det fixar jag imorgon. Nu funkar inte den alls den går inte ens igång??? Kollade runt lite inga kontakter är urslitna, inga böjda stift, ingen säkring har löst... VAfasen är felet??? vart börjar jag felsöka???


///Micke

christian19
2008-09-17, 16:25
Tjena!!

att stereon bara lyser men inte startar beror oftast på att det är bara ström i antingen den röda eller den gula kabeln Tändningssröm och konstantström..

kan bero på att det gått en säkring ev..

Mvh christian

mr_mike
2008-09-18, 14:56
Tjena!!

att stereon bara lyser men inte startar beror oftast på att det är bara ström i antingen den röda eller den gula kabeln Tändningssröm och konstantström..

kan bero på att det gått en säkring ev..

Mvh christian


Felsökte lite och upptäckte att jag bara hade ström imellan 2st stift så en säkring va det. Nu till ett annat problem. Måste slå in en kod med dosan. Och dosan har jag ej..... Hittade kombinationen man skulle slå in det va set, menu samt open och close. men som sagt tror ni det funkar men en annan dosa till en Sony stereo???


///Micke

christian19
2008-09-19, 14:28
Tja!!Vad är det för sony stereo då??

Låter som en lite äldre....

Jag har hela butiken full här utav sony fjärrar hehe så någon måste väl funka..

Får jag modell beteckning på spelaren så skal jag kolla upp vilken fjärr som är rätt..

Mvh Christian

mr_mike
2008-09-19, 18:10
Tja!!Vad är det för sony stereo då??

Låter som en lite äldre....

Jag har hela butiken full här utav sony fjärrar hehe så någon måste väl funka..

Får jag modell beteckning på spelaren så skal jag kolla upp vilken fjärr som är rätt..

Mvh Christian


Ok, killen jag köpte bilen av skulle iofs skicka fjärren men lite jobbigt att åka runt tills den kommer på posten om den ens gör det?

Min polare hade en dosa men den saknade ju open/close knapp så det körde juh sig.

Kompinationen man måste trycka in är menu, enter, mode samt open/close för att få igång den.

Så är det någon i närheten av JKP som har en dosa till en Sony stereo så lånar jag gärna den 5 sekunder :)

Mvh Micke

christian19
2008-09-20, 17:32
men du grabben jag frågade om modell beteckning hehe glömde du det?

Kan nästan garantera att BRL jkpg har en liggandes så dom kan säkert Hjälpa dej,..