handdator

Visa fullständig version : Golf IV GTI går dåligt......



eldinos
2007-05-28, 20:06
är det nån som vet ifall programvaran i styboxen kan återställa sig till fabriksinställningar över natten?? för de är de som verkar ha hänt min bil, den går som en 150hk nu.........
chippade den hos jörg/powerchip för ca 1år sen...... senast igår så gick den som ett skott....men idag när jag körde märkte jag att den orkade ingenting, gick som original....testade dra ut lmm.....hände ingeting den gick normalt, inga felkoder visades på displayen heller inne i bilen. kollade spolarna, men de verkar vara helt OK. nån som vet nåt om detta skumma problem.....

Särkelä
2007-05-28, 20:08
Tror du ska gå o läsa av felminnet me data o se va det står.. Men är ju inte helt ovanligt att Lmm ger upp.. o det kan bete sej olika då..

ThomasT
2007-05-28, 21:51
Har du ringt till Jörg och frågat vad han tror?



.

eldinos
2007-05-28, 22:27
[QUOTE=ThomasT;4365]Har du ringt till Jörg och frågat vad han tror?


tänkte skulle åka imon o läsa av minnet.......... funderar på att ringa jörg me o kolla om han vet nått...... tycker bara att allting e jävligt skumt. som sagt provade även att koppla ur LMM men hände ingenting gick fortfarande varken bättre eller sämre.

sengstr
2007-05-29, 00:24
Jag hade samma sak i min bil..
Då visade det sig att en slang hade gått sönder. Och därmed så laddade inte bilen som den skulle!

Kolla alla slangar runt omkring, är det någon som är sliten osv.
Slangen som hade gått sönder för mig satt ifrån dumpventilen som sitter där orignal och är kopplad till insuget!
Så kolla där är ett tips.!

Bara skruva bort kåpan så ser du dumpen och kolla den slangen. Den har en förmåga att torka ut och sen gå sönder. Enligt Bilkompaniet här i stan.

eldinos
2007-05-29, 06:53
tackar för tipset....tänkte själv i de banorna att de kunde vara nån slang...ska kolla det idag genast..... du menar den tjocka slangen som går till LMM??

Särkelä
2007-05-29, 19:52
Tror nog han menar dom små vacuum slangarna.. den stora insugslangen brukar inte vara några probs..

eldinos
2007-05-30, 00:29
Hittade felet idag......det var lmm:n som hade gått!! en ny köptes idag,.....så nu går bilen normalt igen.