handdator

Visa fullständig version : Halsningar fran England...



JettaGTS
2008-09-13, 15:56
Hej pa alla!

Jag ar just nu i England, och kollat lite pa deras "blocket"(eftersom jag hjalper en kompis att hamta lite nyare bilar), www.autotrader.co.uk, och jag kan bara saga att det ar rena "bilparadiset" har, nar det galler aldre golfar. Har varit har i Northampton i 3 dagar nu och har redan sett ett par cleana och snygga golfar, sankta, BBS, emblemlosgrill, ja ni vet, cleant. Grejen ar att nyare bilar har, ar skitbilliga, sa jag kollade lite pa aldre golfar, och de ar dyrare an de nyare bilarna!!
Sa jag tankte tipsa folk har ifall man vill exportera sin parla till England sa kan man nog tjana en rejal slant, men dock vet jag inte hur mkt vansterstyrda bilar ogillas har, men men, det kanske finns nagon mer som vet.
Kanske ta hit nyare bilar..
Sjalv var jag lite ovan att kora hogerstyrt i vanstertrafik, men det gar bara battre och battre :)

Ha de!

Manny
2008-09-13, 17:22
uj, dom har ju bara postbilar på den ön :P.

Janne.M
2008-09-15, 13:22
Vart själv till England i 1 vecka, och har aldrig sett så lite äldre golfar, såg bara 2st tant/sönderkörda mk2:or, och några golf 3:or. Men väldigt mycket fler Aston Martins (flera Vanquish), Jaguarer och BMW, iofs finns det väl inte så många mk2:or i centrala london =)

Manny
2008-09-15, 13:30
Vadå då (:P), jag och Jugo körde igen heeeeela danmark, tyskland, slovenien och österrike utan att se en enda golf mk1 förutom tre cabbar och de golfarna som stod på muséet i Wolfsburg.
Såg inte en enda mk1 (förutom min egen GTI) förrän vi svängde av motorvägen i Kroatien. Där kryllade det av dom! Dock inte så många i fint skick och nästan alla var dieslar.

Mk2 fanns det inte heller många av, såg nog en 4-5st max.
Och det ska vara golfarnas förlovade land, pyttsan... :P

GTI-nissen
2008-09-15, 13:54
...........Mk2 fanns det inte heller många av, såg nog en 4-5st max.
Och det ska vara golfarnas förlovade land, pyttsan... :P


På Autobahn ser man inga mk2 eller gamla bilar öht, man måste åka av och in i byarna för att träffa på dem. :-)

Manny
2008-09-15, 13:55
Ja vi va ju inne i WB och det var där vi såg cabbarna, inga andra...

Mawe
2008-09-15, 15:03
Är i Sydney och här extisterar i princip inga äldre Golfar än mk3, och även dem är väldigt sällsynta.. Helt klart vanligast är Golf V GTI. Kryllar verkligen av dem. Har varit här i 2 månader nu så man har koll på läget.. Såg även en R50 och en R36 häromveckan.. Fina bilar :D Dock var bägge bilarna stillastående :(

JettaGTS
2008-09-16, 12:09
Formulerade mig kanske lite fel, det är inte så att det kryllar av golfar, men däremot är de rätt så höga i värde, sen så är det rätt så många cleant stylade golfar i förhållande till hur många golfar man träffade på, för min del var 3 av 4 cleant modifierade, ögonlock, BBS, sänkt, tonade baklysen mm.

Manny
2008-09-16, 12:14
Men vi i sverige är nog rätt vana vid gamla bilar då vi har en av de äldstavagnparkeran i världen. Det är väl därför vi blir så chockade när vi inte ser så många gamla bilar utomlands...