handdator

Visa fullständig version : Balansera en oval fälg? rikta?



Jimmy
2007-05-28, 09:47
En av mina 17" bakfälgar har fått sig en smäll. Som tur va verkar det ha tagit på insidan så det syns knappt. En bit, typ 10 cm av innerkanten är intryckt ca 1 cm. Jag försökte slå ut detta med hammare utan större resultat.

Frågan är nu, är denna fälg bara att kasta på tippen eller går det att balansera med massor med vikter?

razer
2007-05-28, 10:59
Jag satte upp en av mina 15" fälgar i balanseringsmaskinen, markerade var det var inslaget och sen tog jag fram en mässingshammare och slog. Den blev i alla fall bättre.

TheDeadDorkster
2007-05-28, 11:21
http://www.intera-sverige.se/

Där har du din bästa lösning ;)

jocke.w
2007-05-28, 11:38
Nej...det går inte ballansera upp så pass mycket.....som sagt...intera är duktiga, men det bkanske lönar sig att köpa en ny fälg?!?

P-plats.se
2007-05-28, 12:09
Om man ska rikta eller kasseras beror på priset och om det går att få tag i nya fälgar. Idag finns det ju 17" fälgar för runt 1000:- och ska man rikta en sådan så springer det fort iväg i pengar...

Jimmy
2007-05-29, 12:01
Jag funderade på intera, de tar 750kr + moms för att fixa en fälg och det är iaf mycket billigare än att köpa en ny fälg. Kanske lika bra att lämna in den nästa gång man är uppe i Tjockholm.

Det är en liten bula nu i kanten, tycker inte att det skulle spela så stor roll..det är ju på kanten.. Ska prova lämna in på balansering få se först.