handdator

Visa fullständig version : Blinkersproblem



Maha
2008-09-12, 01:28
Blinkerslampan vänster fram är tycks inte fungera... det skumma är att lampan verakr vara hel! plötsligt funkar den igen, och jag hittar varker ärgade kontakter eller fukt nånstans som skulle kunna förklara det... Dessutom går det inte att få loss lampan! Den sitter ju i en hållare som har nån slags bajonettfattning, om man vrider moturs så den "släpper" och sitter löst, men den går bara inte att få loss! har brukat lagomt med våld.... Nån som har nåt tips?

Sen undrar jag om det går att byta relä för att få 3 blinkningar genom att bara dutta till blinkersspaken som i nyare VW....

Bilen är en 2003 Bora.

Fireball
2008-09-12, 09:12
Sen undrar jag om det går att byta relä för att få 3 blinkningar genom att bara dutta till blinkersspaken som i nyare VW....


Den frågan har jag ställt på VW, och fick svaret att det inte fanns nån "plug'n'play"-lösning. Tydligen så är den funktionen inbyggd i nån box nånstans.
Man kan fixa det ändå om man är lite klurig och bygger själv, men jag har inte orkat... :-)

Maha
2008-09-13, 01:03
haha värsta i-landsproblemet... att måsta trycka ner blinkersspaken helt :P
Men det hade vart skoj med 3blink automatik :)

Raz
2008-09-13, 10:16
Komfortblinkers går att köpa på TM Tuning men kartongen ser väldigt original ut så det borde gå att köpa den på VW också...

http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1881

Fireball
2008-09-13, 22:26
Se där ja!

Då kan man ju undra om det kitet fanns redan när jag efterfrågade det (typ 2006) eller om det är något nytt påfund...