handdator

Visa fullständig version : Tändstift Scirocco GTS MKII



Hooloowoo
2008-09-02, 22:30
Hej!

FRågan lyder: Vilket tändstift ska jag ha ?
Jag slet lite med tämligen dålig gång, och kollade tändstiftena. Det enda hade porslinet spruckit på, vilket förmodligen är boven i dramat..

JAg tänkte imorrn fara till Mekonomen och inhandla nya stift. Men eftersom jag har fått sprucket stift vid ett tillfälle förut (kommer inte ihåg några beteckningar nu) så täntke jag fråga om nån kunde föreslå stift.

Det som satt i bilen nu var ena Beru-stift.. (igen, minns inte beteckningen, men den var inget i stil med de som Mekonomen föreslår idag iaf..se nedan) Med 0,8 i stiftavstånd, och tre såna "tappar"..

Mekonomen säger: Beru Ultra-X 18-UX79, inte den dyraste, och inte den billigaste, men funkar de ? JAg vill inte ha några fler såna sprickincidenter..

Bilen är en Scirocco GTS -84

Falcor
2008-09-02, 22:38
Köp NGK eller Bosch stift med rätt spec, Beru är inga höjdare.

Jani Hast
2008-09-02, 23:05
Beru stift skulle jag inte ens ha till min vinterbil.
Mer skit får man leta efter.

P-plats.se
2008-09-03, 08:31
Appropå Beru...
Hur kan en så stor kedja som Mekonomen sälja Ber när man hör så mycket negativt om dom?
Nu har jag ingen egen erfarenhet av dom men tycker man hör alldeles för mycket och jag börjar fundera på om det är så illa eller om det är så att tidigare problem skadat deras rykte och det kanske inte är riktigt så illa???
...jag menar skulle Mekonomen i så fall fortsätta försäljningen i så fall?!

Falcor
2008-09-03, 09:47
I min gamla motor så hade jag ett Beru stift där porslinet spruckit, har aldrig hänt mig med Bosch eller NGK stift. Dåliga är dom säkert inte men för mig är felfrekvensen således högre för Beru's stift än för nåt annat märke jag provat.

Hooloowoo
2008-09-03, 10:04
Jaja.. Nu har vi ju konstaterat att Beru är skit.. ;)

förslag på stift från Bosch eller NGK då ?

Hooloowoo
2008-09-03, 17:28
Dä blidde Bosch 2+ .. Ytrium nånting..

Fick monterat dem, och en flaska insprutningsrengöring LiquiMoly och en rejäl rastning av bilen så spann han som en katt..