handdator

Visa fullständig version : Koppling tar långt ner.



mickecorrado
2008-08-29, 18:33
När man trycker ner pedalen ända ner i mattan och lägger i växel så börjar bilen driva bara men släppt några mm.
Har köpt nya kopplingscylindrar och luftat nästan 20 gånger utan resultat.
Kopplingen är en racing koppling så den är lite tyngre att trampa ner.
Funderar om kopplingsarmen i lådan har böjt sig, om det är vanligt (golf 2/ corrado).
Om man skruvar bort slavcylindern på lådan hur långt in sitter då kopplingsarmen.

/Micke

David L
2008-08-30, 11:09
Väldigt vanligt problem när man byter till eftermarknads-tryckplatta på dessa växellådor. Urtrampningslagerarmen kan böja sig, men det är så pass ovanligt att den inte lär gjort det för dig.

Är man lite klurig går det att bygga om huvudkopplingscylindern så kopplingen tar högre upp, annars är det bara åka som det är.

mickecorrado
2008-08-31, 11:54
Problemet är att jag kört ca 200mil och det fungera bra i början. Nu i slutet så får jag smeka i växlarna, drar man på i 3 vxl så får man inte i 4an.

Drar man på i 2ans växel (kvittar vilken vxl) upp till 5000varv och trycker ned kopplingen så släpper inte lammelen riktigt (varvet på motorn går inte ner)

Mini_me
2008-08-31, 12:10
Tryck plattan kan ju ha gett sig. Nåt fel är det iaf...eller så har pedal stället vikt sig (har jag varit med om på T4´or).
Bara riva och titta igentligen...vi kan spåna i all evighet.=)