handdator

Visa fullständig version : Min gamla bil, vad hände?



Staffan16v
2007-05-27, 18:28
Kikade lite på returbilen.se och såg att min gamla Golf GTI 16V har hamnat där! Nån som vet vad som hände? Hur gick det för den/dem som var i bilen? Jag sålde bilen i december -04 och vet att killen som köpte den fortfarande ägde den sommaren -06.

Som ren bonus kan jag informera om att det finns/fanns endel nya och dyra delar på bilen när jag sålde den tex; båda bränslepumparna + "huset" till pumpen under bilen, tändspole, fördelaren var renoverad, generatorn bytt, och dessutom är nummerskyltsutrymmet på bagageluckan ombyggdttill "USA-storlek". Jag köpte bilen -01 och den hade rullat ca 17000 mil då och när jag sålde den hade rullat ca 21500 mil har jag för mig så det är ju inte så många mil på prylarna som jag räknade upp! Vet inte vad som finns kvar nu men....

Provar att länka också;

http://www.returbilen.se/start.htm?anl=1

MVH/Staffan

Faltdach
2007-05-27, 19:48
Är det den röda Golf tvåan du menar?

Isåfall är den bakluckan mycket lik den jag byggde till Golf Rallyen jag ägde en gång...
Näää, det måste vara den bakluckan, fast omlackad... har svårt att tro att någon skulle bygga den exact lika som jag gjorde...
Hur kom du över den?

Staffan16v
2007-05-27, 19:57
Är det den röda Golf tvåan du menar?

Isåfall är den bakluckan mycket lik den jag byggde till Golf Rallyen jag ägde en gång...
Näää, det måste vara den bakluckan, fast omlackad... har svårt att tro att någon skulle bygga den exact lika som jag gjorde...
Hur kom du över den?

Jag köpte luckan av en snubbe här på forumet, den var svart när jag köpte den och jag tror att den hade suttit på en golf rallye. Hans polare fraktade ner den hit till skåne när de skulle till tyskland och handla öl.....

ovredsson84
2007-05-27, 20:37
Det ser ut som den fått en rejäl om gång i varje fall.. Tråkigt

Fredrix
2007-05-27, 22:08
Såg ut som den var fin innan...
Hur svårt är de att få tag på pirellifälgar ?? Är väl inte allt för vanliga ?

Manny
2007-05-27, 22:22
Såg ut som den var fin innan...
Hur svårt är de att få tag på pirellifälgar på blocket ?? Är väl inte allt för vanliga ?

det var ju vanliga droppfälgar på den. inga pirelli ditos.

Fredrix
2007-05-27, 22:26
ahhh.... miss av mig !

Staffan16v
2007-05-29, 21:04
Ingen som vet?