handdator

Visa fullständig version : Eftermontera farthållare Polo -08



Makke
2008-08-27, 10:25
Skall montera en farthållare i min Polo 1,4 -08. Fick ett pris från en VW-verkstad på 4100:- Tycker detta låter dyrt.

Är det någon annan som eftermonterat farthållare på en VW-verkstad, och i så fall vad kostade det?

pepi
2008-08-28, 00:13
En bekant till mig jobbade som mekaniker på Skoda tidigare och vi pratade om eftermontage av farthållare på Skoda/Vw. Det enda du betalar för är en ny spak och mekanikerna som kopplar upp sig mot bilen och berättar att den har en farthållare. Jag vet inte om man riktigt kan säga att det är dyrt eller billigt. Jag menar det är lite jobb men ack så skönt att ha den :)

dalle82
2008-08-28, 13:19
jag har gjort eftermontering på min Audi, inte en VW men på en VAG verkstad. Kostade 4800 kr. På polon som vi har kostade det 3000 kr om man kryssade i det när bilen är ny. Självklart är eftermonteringen inte billigare.

Men väl värt vartenda öre :)

Manny
2008-08-28, 14:04
Kanske är billigare om man monterar spaken själv och låter nån fixa datorn bara.

Wolverine
2008-08-28, 15:07
En bekant till mig jobbade som mekaniker på Skoda tidigare och vi pratade om eftermontage av farthållare på Skoda/Vw. Det enda du betalar för är en ny spak och mekanikerna som kopplar upp sig mot bilen och berättar att den har en farthållare. Jag vet inte om man riktigt kan säga att det är dyrt eller billigt. Jag menar det är lite jobb men ack så skönt att ha den :)


På Polon måste även en kabelhärva installeras. Det räcker inte med att bara byta spak, som på en Octavia t.ex. och detta tar lite tid och då kostar det naturligtvis mer också.