handdator

Visa fullständig version : Hittade ett intressant objekt på Blocket, behöver råd



Keirn
2008-08-21, 12:28
Hittade ett intressant objekt på Blocket ... http://www.blocket.se/vi/17686658.htm?ca=23_11_s
Den silvrige pratar vi då om..
Har inte gått på flera år, verkar som pumpen lagt av, men annars ok enligt säljare..

Problemet är som följer.... 141 mil från Malmö!!

Vågar man på lycka och fromma ta sig dit, (med bränslepump på fickan)
mecka i gång den och köra dom 140 milen till malmö ?!?
Kan man få assistans på vägen av nån av er om det skulle knipa ?
Är GRYMT sugen på denna bilen och priset är helrätt.

gicke
2008-08-21, 12:34
Priset? :)

Keirn
2008-08-21, 12:37
3 lappar bjudits och godtagits

Fredrix
2008-08-21, 12:39
Nja, att ta tåget upp med en pump är väl lite väl optimistiskt ? ( som att åka och storhandla med 25 spänn på fickan och samtidigt köpa en triss och hoppas på en 1000 lapp)

Är du seriöst intresserad och det bara är pumpen så borde väl säljaren kunna fixa det och provköra innan du sätter dig på tåget ?
Annars skulle jag nog försöka hitta en kompis med biltransport, känns väl lite mera säkert ?


... bra pris annars.

Keirn
2008-08-21, 12:42
Nja, att ta tåget upp med en pump är väl lite väl optimistiskt ? ( som att åka och storhandla med 25 spänn på fickan och samtidigt köpa en triss och hoppas på 1000 spänn :) )

Är du seriöst intresserad och det bara är pumpen så borde väl säljaren kunna fixa det och provköra innan du sätter dig på tåget ?
Annars skulle jag nog försöka hitta en kompis med biltransport, känns väl lite mera säkert ?

Joo, men så är det ju kul med lite äventyr ;)
Känner tyvärr ingen med biltransport, men har kollat upp priser, kostar ca 10000 kr att få ner den till M-Ö

Säljaren har nog inte tid / lust att klydda med pumpar och dylikt.

Fredrix
2008-08-21, 12:46
visst är de så, bara ägaren är 100 på att det är pumpen.
själv hade jag nog inte vågat chansat, men så är jag ju feg också.....

Keirn
2008-08-21, 12:49
visst är de så, bara ägaren är 100 på att det är pumpen.
själv hade jag nog inte vågat chansat, men så är jag ju feg också.....

För att vara helt ärlig så tror jag snarare att det är elfel, relä / kabelbrott, vanligt på dessa, har ju haft några stycken efter hand.
Jag är mer orolig över bromsar och lager..

Junfors
2008-08-21, 12:51
Hur är det med besiktning osv, dyrt att bli stoppad om det inte är ordning på pappren också..

Keirn
2008-08-21, 12:58
Hur är det med besiktning osv, dyrt att bli stoppad om det inte är ordning på pappren också..

Det är klart, funderar så det knakar på hur det kan lösas...
Nån som vet om någon transportmöjlighet som inte kostar skjortan ?

onk
2008-08-21, 13:11
Som sagt verkar det vara väldigt optimistiskt att tro att den ska gå att köra hem.
Precis vad som helst kan vara orsaken till att den inte går.
Vet jag av egen erfarenhet..

Men låna ett släp och börja felsök:)

Keirn
2008-08-21, 13:17
Som sagt verkar det vara väldigt optimistiskt att tro att den ska gå att köra hem.
Precis vad som helst kan vara orsaken till att den inte går.
Vet jag av egen erfarenhet..

Men låna ett släp och börja felsök:)

Börjar fundera i dom banorna jag med, ett hyrsläp är ju inte tokdyrt, men lämplig dragbil är det värre med..

Marcus
2008-08-21, 13:20
Snygg!

Keirn
2008-08-21, 13:23
Snygg!

Jag veet ! :)

knotan
2008-08-21, 13:33
Ta kontakt med Lindström här på forumet.
Testa och se om han kan ta sig tid och fara och kolla upp denna bil.
Han bor i skellefteå och har själv en scirocco mk1.

Keirn
2008-08-21, 13:35
Ta kontakt med Lindström här på forumet.
Testa och se om han kan ta sig tid och fara och kolla upp denna bil.
Han bor i skellefteå och har själv en scirocco mk1.

Skall jag minsann göra, tackar för tipset!!

knotan
2008-08-21, 13:52
http://www.blocket.se/vi/17630779.htm?ca=1_11_s


Umeå (14 mil närmare) besiktad (stort plus), samt bättre avgasregler om du senare vill byta motor.
Mer troligt att du kan köra denna hem, vilket sparar pengarna du annars får lägga på transport.

Bara en tanke.

Keirn
2008-08-21, 13:57
http://www.blocket.se/vi/17630779.htm?ca=1_11_s


Umeå (14 mil närmare) besiktad (stort plus), samt bättre avgasregler om du senare vill byta motor.
Mer troligt att du kan köra denna hem, vilket sparar pengarna du annars får lägga på transport.

Bara en tanke.

Ummh, jo, men...
Det är en del bitar på denna bilen som är ytterst intressanta i förhållande till den andra bilen. innredning mm som tydligen var i mkt gott skick, kofångare / blinkers en annan aspekt mm mm..

knotan
2008-08-21, 14:15
Hur rostig är den silverfärgade?
Det är lite svårt att se på bilden.

Keirn
2008-08-21, 14:19
Hur rostig är den silverfärgade?
Det är lite svårt att se på bilden.

Vet inte helt, men jag räknar med standard rost, dvs
Undre del av trösklarna, skärmkanter bak, bakplåten och i golvet vid balkarna,
säkerligen finns det lite i innerskärmarna med. Men det får man ta , bilen är ju inte ny direkt...

zchnygg
2008-08-21, 15:11
dragbil från malmö blir med andra ord en resa på 282 mil fram o tebax.. räknar man med en liter milen (vilket inte är konstigt med släp på) och ett bensinpris på 13kr så hamnar du på 3666:- bara i bensin.. sen ska du hyra transport och låna bil, glöm inte alla fikastopp och annat som kostar på vägen dit och hem. du måste även få med en kompis som orkar köra när du sover så du slipper hotell..

summa sumarum är att det blir en dyr bil till slut..

Keirn
2008-08-21, 15:16
dragbil från malmö blir med andra ord en resa på 282 mil fram o tebax.. räknar man med en liter milen (vilket inte är konstigt med släp på) och ett bensinpris på 13kr så hamnar du på 3666:- bara i bensin.. sen ska du hyra transport och låna bil, glöm inte alla fikastopp och annat som kostar på vägen dit och hem. du måste även få med en kompis som orkar köra när du sover så du slipper hotell..

summa sumarum är att det blir en dyr bil till slut..

Jo, men det kan det vara värt för en sådan skönhet :)
Men det alternativet blir i alla fall billigare än transport för 10 lappar.

och ja, jag är mer än lite skadad.. ;)

zoddri
2008-08-21, 16:49
Om du försöker dig på att köra hem den så hör av dig. Synnerligen oglamorös mekplats ordnas i umeå och om nån av mina bilar råkar funka så kan jag bogsera dig en kortare sträcka :)

Sånahär galenskaper ska uppmuntras!

Keirn
2008-08-21, 17:13
Om du försöker dig på att köra hem den så hör av dig. Synnerligen oglamorös mekplats ordnas i umeå och om nån av mina bilar råkar funka så kan jag bogsera dig en kortare sträcka :)

Sånahär galenskaper ska uppmuntras!

Ammen låter störtskönt ju :)

Lillen
2008-08-21, 19:35
EDIT: FEL FEL FEL av mig det är inte ens i närheten av samma bil.

Var det inte den där nån hade kollat på?
Hördes som om det inte var ett jättebra skick?

Jag vet INTE tycker bara jag hört/läst det någonstans?

ypzilon
2008-08-21, 20:22
Det finns bilkärror med en totalvikt på 1300kg och lastvikt på 920kg, det är ju inte så svårt att hitta en bil som får dra ett sådant lass. =)

Keirn
2008-08-21, 22:48
EDIT: FEL FEL FEL av mig det är inte ens i närheten av samma bil.

Var det inte den där nån hade kollat på?
Hördes som om det inte var ett jättebra skick?

Jag vet INTE tycker bara jag hört/läst det någonstans?

Spelar ingen roll egentligen om bilens som sådan, det som vore kanon för min del är att få fatt i en hel och fin innredning, kofångare + diverse som speglar och massa annat tjafs som är svårt att få tag i.

Har en ide om vad göra med karrossen ochså för den delen, kunde ju blitt busbil för bana, har ju motor så det räcker och blir över.

Mackan73
2008-08-22, 14:36
skulle du åka inlandsvägen så finns givetvis hjälp att få i Strömsund. Har dessutom en huv från en 79:as scirocco som är fräsch samt tar plats som kan få övertas.