handdator

Visa fullständig version : slutdämpare passat



Draedon
2008-08-14, 23:28
Korkad fråga... men vad är det för skillnad på slutdämparen på sedan och varianten? Min har rostat sönder och nu blev jag erbjuden att köpa en från en sedan riktigt billigt men jag har en variant.

Barbapappa
2008-08-15, 01:57
Korkad fråga...Nej tycker jag inte.
Men har din bil en speciell årsmodell eller är det bara en allmän Passat? ;-) Dom har ju ändå funnits sedan i mitten av 70-talet Passaterna... Välkommen till forumet förresten. ;-)

Mini_me
2008-08-15, 09:15
Ganska oavsett vilken årsmodell så är det ofta längden och formen som skiljer.
Mer formen på nya bilar men längden på sakerna är nog det största problemet.

Eller så har du sjukt flyt och har hittat en som passar rakt på=)
Annars kan man lösa det mesta med en svets=)=)

Draedon
2008-08-15, 09:31
Nej tycker jag inte.
Men har din bil en speciell årsmodell eller är det bara en allmän Passat? ;-) Dom har ju ändå funnits sedan i mitten av 70-talet Passaterna... Välkommen till forumet förresten. ;-)

Haha det glömde jag skriva, det är 3b jag pratar om. :)
Tack för välkomnandet, har hängt här i ungefär 5 år men av någon anledning var mitt konto borta en dag så det blev ett nytt. :P


Ganska oavsett vilken årsmodell så är det ofta längden och formen som skiljer.
Mer formen på nya bilar men längden på sakerna är nog det största problemet.

Eller så har du sjukt flyt och har hittat en som passar rakt på=)
Annars kan man lösa det mesta med en svets=)=)

Slägga, kap och svets löser mycket... ;)
Jag orkar mig inte på någon omfattande moddning, tänkte mest om dämparna var skapligt lika så kunde det säkert gå att få till. En ny dämparjäkel kostar ju 3000,- så jag blev lite snål.

Draedon
2008-08-17, 09:44
Ingen som vet? Annars får jag väl ta en tummstock och leta upp en sedan på någon parkering. :P

Henrik.M
2008-08-17, 13:22
Ingen skillnad mellan ljuddämparna på sedan och variantmodellerna.

Däremot skillnad beroende på motorbokstäver. (finns 4 olika slutdämpare att välja på till 3b).

Draedon
2008-08-18, 09:56
Ingen skillnad mellan ljuddämparna på sedan och variantmodellerna.

Däremot skillnad beroende på motorbokstäver. (finns 4 olika slutdämpare att välja på till 3b).


Kanon, tack för svaret!