handdator

Visa fullständig version : AGG motor i golf etta?



kim_gulle
2008-08-14, 17:17
Nu har jag jagat runt efter en någorlunda stark och modern 8 ventliers motor till min golf etta och hittade en passat från -96 som hade en 2 liters AGG motor med 116 hästar och datasprut.

Tänkte höra lite om man skulle satsa på den här motorn. Hur är den att vässa OSV?

D.E
2008-08-14, 19:25
Titta i FAQ. "Tvålitersblock i A1". Är samma motor som 2E egentligen har jag för mig. Dvs, kasta på en 1.8 GTI-topp och få 120-130 hk. :)

kim_gulle
2008-08-15, 14:37
Titta i FAQ. "Tvålitersblock i A1". Är samma motor som 2E egentligen har jag för mig. Dvs, kasta på en 1.8 GTI-topp och få 120-130 hk. :)

Hmm, och jag antar att i den toppen så går det att stoppa kammar och shit?
Var mest eld och lågor över den här motorn för att den har ett så pass modernt utseende och modern instprutning som skulle vara riktigt kul att kombinera med en så pass gammal bil. :)

Men eftersom det är en WWO topp på den här så borde det väl gå att stoppa i kammar som ska passa i andra 8 ventilare eller? Vill inte hålla på att byta massa motordelar så mkt då det här ska bli ett skolprojekt som ska vara färdigt nån gång efter jul.

pbylund
2008-08-15, 15:45
Hmm, och jag antar att i den toppen så går det att stoppa kammar och shit?
Var mest eld och lågor över den här motorn för att den har ett så pass modernt utseende och modern instprutning som skulle vara riktigt kul att kombinera med en så pass gammal bil. :)

Men eftersom det är en WWO topp på den här så borde det väl gå att stoppa i kammar som ska passa i andra 8 ventilare eller? Vill inte hålla på att byta massa motordelar så mkt då det här ska bli ett skolprojekt som ska vara färdigt nån gång efter jul.

Pula dit en 16v topp med kammar och lite annat kul =)

kim_gulle
2008-08-16, 12:12
Pula dit en 16v topp med kammar och lite annat kul =)

Heh, njaae vill hålla mig till 8 ventilers. Ska väl eventuellt i med turbo också i framtiden.
Men nu om jag skulle köpa den här motorn och sätta i den, vad tror ni bilprovningen skulle säga?