handdator

Visa fullständig version : Eftersnack årets VW-träff i Norrbotten/Luleå-Boden



TheDeadDorkster
2008-08-10, 20:55
Tja, jag vill tacka all som kom idag, och jag vill även tro att vi var totalt 12 bilar! varav 8 som körde.

Det blev en kortad superstagebana vilket gjorde tiderna jämnare mellan dom snabbaste och långsammaste.

Dagens bästa tider i alla fall:

Från snabbast :
1.Iceman (Golf VR6): 1:20.6
vr6t (Golf VR6 T): 1:20.6
2.Börne (Corvette): 1:21.1
3.Rickard (Mazda RX7): 1:23.4
4.TheDeadDorkster:(Golf VR6 syncro) 1:24.1
5.Roger (Skoda Octavia diesel) 1:25,1
6.Hedningen (Vento 2,0 8v) 1:30.7
7.Ylten (Golf VR6) 1:33.4

Sen var det riktigt trevligt att så många dök upp på grillningen med. Maten smakade bra, och sällskapet var trevligt.

Elogé till alla som gjorde denna träff som den blev. Tack! Bilder kommer väl senare :D

Henrik.M
2008-08-10, 21:06
Fick du bilder på äventyret med RX7:an & VR6:an som käkade upp konan??

Mazdan och vad som hände.
Vi hade just avslutat konbanekörningen och skulle börja dr oss mot lule igen.
Dock så ville föraren av RX7:an bjuda på lite ringar med bilen , vilket ha gjorde till alla förtjusning.
1:a svängen gick fint.....och han var inte blyg efter begäran att rita lite till.
Gick bra en stund och sedan lossnade vänsterbakhjul på bilen och bilen kom ner på chasiset.

Vad göra!?

Ingen hade med sig någon garagedomkraft utan bara VAG orginal domkrafter , vilket knappast var till hjälp när bilen stod på backen.
Febril aktivitet i allas bagageluckor för att leta någon anna domkraft utan resultat.
Vad fan ska vi göra?? funderar alla , ska vi kanske lyfta bilen och palla upp den med något?
Men vad ska vi palla den med?

Då kläcker mitt lilla geni till son ur sig att han minsann sett massa skrothjul ligga ett par hundra meter bort , så jag tar bilen och åker o kollar.
Yepp en hög med skrot hjul så man kan palla upp bilen.

Sagt och gjort , vi lyfter i bilen och pallar upp den med 2 skrothjul.

Nästa problem....Krängningshämaren som för tillfället var lösskruvat har när bilen åkte ner i baken har borrat sig ner i asfalten och fått en oanvändbar vinkel.
En vinkel som innebär att den pekar rak neråt mot asfalten i ena änden.

Åter igen febril aktivitet ner i allas bagageluckor och fram åker en hylsnyckelsats , kränngaren skruvas således av och läggs i bagaget som minne.

Nästa problem var svårare.....hjulbultarna hade sett bättre dagar , problemet var att bilen hade M12 bultar & bilarna på plats var utrustade med M14.
Mao kunde ingen låna ut 2 bultar så hjulet kunde skruvas på och bilen köras hem.

Åter igen kommer ödet att spela in.....Jag kommer efter en stund på att jag i bagaget har liggandes 2st långa M12 hjulbultar.
Detta pga av att när jag beställde alufälgarna till passaten i våras så fick jag 2st bultar som vara fel , dom var M12 istället för M14.
Av någon konstig anledning hade jag sparat dom och kastat in dom i bagaget.

Bultarna skruvades på , bilen lyftes ner och var åter klar för avfärd.

En incident som kunde slutat värre , men som man nu i efterhand minns med ett leende......killen med mazdan var inte ledsen trots incidenten. =)

Lillen
2008-08-10, 23:07
=O

Vilken historia!?
Kunde ju blitt tokras på riskokaren ju.
Han hade tur hade han.

TheDeadDorkster
2008-08-10, 23:56
Här har vi lite bilder från Träffen. Fotade riktigt lite, men här har vi lite få bilder på det som skedde:

http://vr6dohc.fu2.nl/GTI/

Lillen
2008-08-11, 00:38
Chassiesättning på Venton =)
Krängde som en finlandsfärja i storm.

Men kul såg det ut att vara.

Men vad?
Du som brukar fota allt som rör sig och även det som står stilla =)
Var det så fullt upp?

TheDeadDorkster
2008-08-11, 00:42
Tyvärr blev det eller att jag skötte tidtagningen eller att jag körde. Då var det lite svårt att fota. Dock hade vi en riktigt flitig fotograf. Så hoppas vi får se hans bilder snart med :)

TheDeadDorkster
2008-08-11, 21:33
Iceman har på VR6.nu varit så trevlig och lagt upp hans bilder:


Lite bilder

http://www.pixbox.se/usr_show_id139298_page0_order1.html


För att vara helt korrekt sätter vi också dit källan:
http://www.vr6.nu/forum/viewtopic.php?p=93880

Lillen
2008-08-12, 00:09
Härligt med bilder.
Ni måste ha hunnit åka mycket?