handdator

Visa fullständig version : Får loss ytterspindeln.



finne
2008-08-09, 13:22
Hur får man loss ytterspindel på en golf2 vänster sida.jag har försökt att skruva loss men den sitter som fan.

Dave the brave
2008-08-09, 14:13
Är inte riktig med på vad du menar med ytterspindel, är det någon skruv som sitter fast eller nått annat?

finne
2008-08-09, 15:18
Är inte riktig med på vad du menar med ytterspindel, är det någon skruv som sitter fast eller nått annat?

ursäkta mig,men jag menar styrled vänster nedre.den som man skruva loss.

Dave the brave
2008-08-09, 16:35
Aha, då är jag med! Jo de kan sitta som berget, lösningen heter spindel/styrledsavdragare. De finns i olika varianter (kilformad eller med en skruv som du trycker ut leden med) och kostar allt mellan 100-400 kr skulle jag tro. Kolla på Biltema, Micro, Mekonomen eller liknande.

finne
2008-08-09, 17:35
Aha, då är jag med! Jo de kan sitta som berget, lösningen heter spindel/styrledsavdragare. De finns i olika varianter (kilformad eller med en skruv som du trycker ut leden med) och kostar allt mellan 100-400 kr skulle jag tro. Kolla på Biltema, Micro, Mekonomen eller liknande.

Ok.men jag menar den som sitter fast i styrstången.jag har försökt med 2 låstänger men den sitter som fan.

Dave the brave
2008-08-09, 18:00
OK, du ska alltså ta loss styrändan (den som är ledad) från staget som fäster mot styrväxeln? Testa först med rostlösande spray och vänta över natten. Det bästa brukar dock vara att värma loss den med en gasbrännare.

finne
2008-08-09, 18:05
OK, du ska alltså ta loss styrändan (den som är ledad) från staget som fäster mot styrväxeln? Testa först med rostlösande spray och vänta över natten. Det bästa brukar dock vara att värma loss den med en gasbrännare. Ok.tack jag mistänkte det.

finne
2008-08-13, 18:14
Hur får man loss ytterspindel på en golf2 vänster sida.jag har försökt att skruva loss men den sitter som fan.

hej igen.ni jag fått annat problem hur får jag låss styrstagen på golf2.jag fick låss styrled, men sen såg jag att det nya går ej sätta ditt.styrstagen är för smal att skruva på.

Lillen
2008-08-13, 18:15
men jag menar styrled vänster nedre.

Styrleden är bara en per sida????

Menar du spindelleden?

finne
2008-08-13, 18:19
Styrleden är bara en per sida????

Menar du spindelleden?
jag köpte styrleder från biltema,så en styrled med styrstag o en med styrled, på höger sida man byta hela o den den andra bara styrled,Är det det svårt att ta loss hela styrsystemet?jag måste byta båda två styrstagen.

finne
2008-08-13, 19:16
jag köpte styrleder från biltema,så en styrled med styrstag o en med styrled, på höger sida man byta hela o den den andra bara styrled,Är det det svårt att ta loss hela styrsystemet?jag måste byta båda två styrstagen.Mvh Ami