handdator

Visa fullständig version : Korta stötfångarfästen mk2?



Janne.M
2008-08-08, 17:46
Har stora kofångarna utan skärmbreddare på min golf 2 och är less på det stora glappet mellan skärmkant och kofångarna. Kan inte montera breddare och tycker kvartsbreddarna (GL?) ser lite halvmysko ut. Är inte heller sugen på att börja förlänga plasten på kofångarna.

Funderade därför om man skulle kapa bort 3-4cm från järnen som fästs i kofångarbalkarna och karossen och sedan svetsa ihop dem igen. Då måste jag slipa bort lite i överkant på kofångarna så att de går att skjuta in helt.

Lär ju bli lättare att trycka till fronten och bakplåten om nån kör in i mig, men den risken är jag nog villig att ta.

Nån som gjort nåt liknande eller har synpunkter?

Manny
2008-08-08, 18:32
Du kan ju testa lite, genom att lossa de fyra bultarna som håller fångaren på plats och skjuta in dom lite extra. Kanske går att få en bra uppfattning om hur det ser ut då.

mejn
2008-08-09, 01:11
Leta upp någon som kan svetas på lite utstickande plåt vid fäst punkterna för breddarna istället,, behöver ju inte ens vara snyggt eftersom du gömmer det med breddarna.
Eller limma på med karosseri lim,

D.E
2008-08-09, 02:01
Är det inte enklare att borra 2st nya hål i varje fäste, lite längre mot själva balken, istället för att hålla på och svetsa?