handdator

Visa fullständig version : Ingen Passat 4-motion i nya reklamen...



Råbbert
2008-08-06, 20:30
Sitter här med datorn i knät och tittar på programmet grillat, då kommer reklamen där de kör en ny Passat på en massa frukt och tårtor mm. Sen står det att dess 4-motion är testat på alla underlag.
Bara det att jag kolla upp reg.nr på den vita passaten i reklamen. (på vv´s hemsida)
Och det är ju inte ens en 4-motion som de sladdar runt med på frukterna och resten av kladdet.
Undra varför de inte ens använder en passat som har 4-motion i en reklam för detta??
Detta är bilen de använder:
https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx

Nåja, oviktigt vetande, men ändå lite kul på någe sätt...

Hare gött...

MVH/ Robert
VW Fox 1.2 -06
VW Lupo 1.4 -99

Marcus
2008-08-06, 20:46
Reklamfilmen är nog inte producerad i Sverige.

Manny
2008-08-06, 23:18
Reklamfilmen är nog inte producerad i Sverige.

Ser ut som svenska skyltar iallafall. Och de flesta andra reklamer för VW jag sett har svenska skyltar. Och skyltnumret går till en passat trots allt.


Ang frågan så gissar jag på att det är billigare att slita ut vanliga passater i filminspelningar.

tjipp
2008-08-07, 01:49
alternativet är ju att dem bara lagt på svenska skyltar i efterhand på reklamfilmen..!

GTI-nissen
2008-08-07, 07:20
alternativet är ju att dem bara lagt på svenska skyltar i efterhand på reklamfilmen..!

Ett bra alternativ, för det är så de gör! ;-)

adis
2008-08-14, 20:33
Varken i tv- eller tidningsreklamen används bilens riktiga skyltar. De flesta reklamen görs inte i Sverige utan bearbetas för att passa in här.

znabb
2008-08-14, 21:06
"Sitter här med datorn i knät och tittar på programmet grillat, då kommer reklamen där de kör en ny Passat på en massa frukt och tårtor mm. Sen står det att dess 4-motion är testat på alla underlag.
Bara det att jag kolla upp reg.nr på den vita passaten i reklamen. (på vv´s hemsida)
Och det är ju inte ens en 4-motion som de sladdar runt med på frukterna och resten av kladdet.
Undra varför de inte ens använder en passat som har 4-motion i en reklam för detta??"


att man ens orkar kolla detta.....:)

Särkelä
2008-08-25, 18:53
läste i en tidning på jobbet idag. filmen är inspelad på gotland ring i år.

Fireball
2008-08-25, 22:59
Nummerplåtarna ska nog ändå tas med en nypa salt...

Freiholtz
2008-08-26, 08:05
Volkswagen drar efter massiva protester tillbaka DDB Stockholms reklamfilm, där en Passat TDI kör över frukt och tårtor.

http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=181267