handdator

Visa fullständig version : plast clips fönster golf iv



emilson
2007-05-26, 12:14
Då har det blivit dags för ett av min plast clips som sitter vid rutan att gå sönder. Vet att det fanns en tråd i gamla forumet om just detta men hittar den inte tyvärr. Vet att det stod nått om att vag inte brukar hitta den "lilla" reservdels satsen ibland, så vill gärna ha artikel nummer på den.

Sen om nån hittar den gamla tråden får ni gärna länka=)

Särkelä
2007-05-26, 17:08
Menar du plasten som håller fast rutan.. Den som sitter i fönsterhissen?? i så faal skulle ja rekomendera o köpa hela hissen.. för om ja inte e helt ute o cyklar så e det aluminium fästen på dom nya.. håller bättre me

emilson
2007-05-26, 17:53
Menar du plasten som håller fast rutan.. Den som sitter i fönsterhissen?? i så faal skulle ja rekomendera o köpa hela hissen.. för om ja inte e helt ute o cyklar så e det aluminium fästen på dom nya.. håller bättre me

Att det de nya fästerna är i aluminium känner jag igen så det stämmer säkert. Antar det är clipset som håller i rutan för om man kikar i ner längs efter rutan på insidan så sitter clipsen där. Köpa hela hissen låter onödigt tycker jag ifall två nya clips i aluminium ingår i lilla reservdels satsen. Vill bara hitta den gamla tråden för där stod det mesta redan=)

VWGolIV
2007-05-26, 18:08
Jag hitta en tråd där jag skrivit om det.

Till Golf heter det
Repsats , 1JM898462
394 kr inkl moms är orginalpris.


Själva tråden :
http://www.gtiklubben.nu/old/forum/showpost.pl?bd=gtiforum&nr=495320&mode=flt&Search=true&Forum=All_Forums&Words=VWGolIV&Match=Username&Searchpage=0&Limit=25&Old=allposts#Post495388

emilson
2007-05-26, 18:23
Jag hitta en tråd där jag skrivit om det.

Till Golf heter det
Repsats , 1JM898462
394 kr inkl moms är orginalpris.


Själva tråden :
http://www.gtiklubben.nu/old/forum/showpost.pl?bd=gtiforum&nr=495320&mode=flt&Search=true&Forum=All_Forums&Words=VWGolIV&Match=Username&Searchpage=0&Limit=25&Old=allposts#Post495388

Tackar!=) Hitta även denna tråd där det står hur man tar isär allt http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1015107

BALAN
2007-05-28, 23:00
Det artnumret är till en fyrdörrars VFdörr. Har jag för mig. fick jag bittert erfara när det var en tvådörrars vi hade :)

Kolla upp innan du beställer bara

emilson
2007-05-28, 23:20
Det artnumret är till en fyrdörrars VFdörr. Har jag för mig. fick jag bittert erfara när det var en tvådörrars vi hade :)

Kolla upp innan du beställer bara

Hmm det ska till höger framdörr, har en fyradörrars. Kan det verkligen skilja mellan höger och vänster?=(

VWGolIV
2007-05-29, 00:45
Jag har 4 dörrar på min Golf men jag har svårt för att tro att där är 2 olika modeller.

Men det kan vara då de skiljer sig åt lite.

emilson
2007-05-29, 10:31
Jag har 4 dörrar på min Golf men jag har svårt för att tro att där är 2 olika modeller.

Men det kan vara då de skiljer sig åt lite.

Ringde just och prata med vag och det är olika modeller beroende på vilken sida den jag beställde (1jm898462) är till höger sida.