handdator

Visa fullständig version : lufta bromsar på caddy -88



vw1
2008-08-04, 21:01
Hallå jag håller på att lufta bromsar på en caddy men det går inte så bra får liksom inte så mkt tryck i systemet. Bromspedalen går i bott och jag har bytt huvudbroms cyl som ska funka! Det läcker inte heller nånstans! Tänkte på lastventilen ska man göra någe med den när man luftar?

Manny
2008-08-04, 21:23
underlättar om du rör på lastventilen i den riktning som den rör sig om lastar mycket vikt på flaket.

Har du bytt till en beggad huvudcylinder? Enligt din text verkar det så.

vw1
2008-08-04, 21:30
Okey? blir lite kämpigt att röra den kanske? Tänkte om man skulle ha den lastad när man lufta?Jo en beggad är det som funkade när den togs av en annan caddy! /Peter

Manny
2008-08-04, 21:38
Bara att spänna ihop/isär (vilket håll det nu blir, ser det inte framför mig) och hålla den där o lufta.

Har du tryckt pedalen HELT i botten kan även den "nya" gått sönder i packningarna, eftersom den är begagnad. Det kan bli lite korrision/avlagrina i ändarna på insidan av cylindern eftersom packningarna inte rör sig i ändlägena under normalt bruk. Behöver itne var det som är fel dock.

vw1
2008-08-05, 16:40
Okey har provat att lufta nu men det funkar inte så bra då pedalen sjunker och att när jag slår igång bilen så åker den i bott igen.. har bilen upp pallad just nu men det ska ju inte spela någon roll eller jag la under plåtisarna på bakaxeln... när jag luftar bak så sprutar det en rätt bra stråle och jag ser då ingen luft? vad kan vara felet? Vilka bromscylindrar passar på caddyn? är det både golf 1orna och 2orna?

vw1
2008-08-06, 15:21
Nu funkar det tack för hjälpen

Mini_me
2008-08-06, 16:49
Vad var felet??

Nommis
2008-08-06, 16:55
Jag har svårt att få bromsarna att ta på min caddy -88 med.. fast jag har ju dagit nya rör skivor bak och G60 bromsar fram med större broms servo och 22hyvudcylinder..

kommer inte ngn luft precis å trycket är ganska dåligt när man luftar rinner bara ur nipplarna kör med såntdär lock man kopplat på hjulet..

får tryck om jag pumpar men försvinner lika fort när jag släpt pedalen..

ngn som har ngra tips??

vw1
2008-08-13, 09:33
Började lufta med dom 2 gammla bromsbeläggen i kläm vid bromskolven fram
(beläggen var nästan nya tjocka och snedslitna..) och jag lufta och lufta och lufta men det kominte speciellt mkt olja eller luft.. Då satte jag dit gammle skivan i kläm också och då vart det mkt bättre, vet inte om det hade med detta att göra..plus att jag grejja med lastventilen så det vart tryck i den när nån annan sitter i bilen och pumpar.