handdator

Visa fullständig version : Samma typ av upphängning golf mk4 som octavia?



Scootie
2008-07-31, 08:18
Mors!

Vet att octavia rs samt golf gti mk4 delar mycket gemensamt, frågan min är om t ex coilovers till en octavia rs1 passar på golfen?

P-plats.se
2008-07-31, 09:20
Inte svar på din fråga men det finns olika dämpare och fjädrar beroende på vilken vikt man har på framaxeln. (För övrigt så tror jag det är samma.)

Jonas Olsson
2008-07-31, 09:34
Mors!

Vet att octavia rs samt golf gti mk4 delar mycket gemensamt, frågan min är om t ex coilovers till en octavia rs1 passar på golfen?

Ja det passar så vida det inte är en Golf 4-motion för då har man inte samma kränghämmarinfästning.

Scootie
2008-07-31, 10:50
Sweet, då blir det till att beställa coilovers för golf till octavian :D

Scootie
2008-08-01, 10:56
En grej, vad ska man sikta in sig på för vikter? Det verkar ju variera rätt ordentligt mellan olika fabrikat, kanske inte spelar någon roll?

znabb
2008-08-01, 10:58
En grej, vad ska man sikta in sig på för vikter? Det verkar ju variera rätt ordentligt mellan olika fabrikat, kanske inte spelar någon roll?

borde ju vara ungefär samma framvagnsvikt på en octavia som en golf med likadana motorer tex 1,8T.är det en V6 är det annan osv.

en annan fråga: varför köper du till inte rätt gejor till rätt bil från början?

D.E
2008-08-01, 13:01
en annan fråga: varför köper du till inte rätt gejor till rätt bil från början?

Han kanske vill ha "fulcoils", tror inte det finns till Octavia, men det finns till Golf 1J.

Scootie
2008-08-01, 13:52
Det finns till båda, grejen är bara det att dom prissätts annorlunda för en skoda gentemot golfen, pga just utbudet men i slutändan är det "rätt grejer" då de tydligen passar båda bilarna :)

Trevligt med samarbeten av bottenplattan mellan olika märken =)