handdator

Visa fullständig version : Mätarhus GOLF MK2



azarN
2008-07-26, 09:29
Hej!

Har nu köpt min första bil och börjat "styla" och meka med den och jagh ar kommit fram till att mitt mätarhus är "fuckt, up" p.ga klockan funkar inte och heller inte tempmätaren i panelen. Har kollat att tempmätarn som sitter på motorn är hel och det är den.

Kan man mäta upp mätarhuset på något sätt ? Är det svårt att demontera den? Ifall man typ skulle ta en multimeter med zummerfunktion och sitta och mäta upp hus på skroten . . ..

azarN
2008-07-31, 13:13
Ingen som har någon idé ?? Trodde det var många bilmekaniker här som var duktiga men tydligen inte :(

T-mek
2008-07-31, 14:47
Visst finns här det, men vi har annat att göra än att hänga på internet hela dagarna. :-)

Har du kollat säkringarna?

Med en bra skruvdragare plockar man ut instrumentet på 2 min. Man måste demontera hela panelen som strömbrytarna, fläktreglaget och stereon sitter i för att komma åt.

Om du plockar ut ditt instrument och tittar på det så ser du snart hur det är uppbyggt. Inga konstigheter, det vanligaste är att plastfolien spricker eller får dålig kontakt. Skulle det vara så illa att klockan och tempmätaren är sönder, så går de att byta separat.