handdator

Visa fullständig version : Vad skiljer Edition 30 från vanliga GTI?



Joon
2008-07-23, 23:50
Hej!

Jag känner till de uppenbara modifieringarna som har gjorts på Edition 30, som t.ex. de 30 extra hästarna, fälgarna, "golfbollen" till växelspak, klädseln, det nerlackade spoilerkitet, de tonade bakljusen, men...

Har någon koll på var man kan hitta mer info om hur motorn är modifierad?

Har hört tyktas om att det är S3-motorn som sitter i Edition 30. För mig verkar det som att avgassystemet är lite modifierat också, eftersom det mullrar lite mer från en Edtion 30 än en vanlig GTI...?

Cullberg
2008-07-24, 00:17
Stämmer att det är samma motor som i S3 ja! Så inga problem att få till 330hk =)

GTI30EDITION
2008-07-24, 21:28
Stämmer att det är samma motor som i S3 ja! Så inga problem att få till 330hk =)

Och då går dom faktiskt riktigt bra kan jag intyga.. :)

Det är vad jag förstår i stort sett likadan maskin som 265 hästars Audi S3:an, dvs kraftigare underdel, större turbo mm..

Min bil lämnar 320 hkr och 350Nm (moment begränsad pga DSG-lådan).

JWO
2008-07-24, 22:43
Det är S3 spis i en Edition 30 som föregående talare har sagt, avgasystemet är det samma fast downpipen är något grövre vad jag vet. Det är andra fästen till den iallafall inte desamma som en vanlig gti. Sen om det mullrar mer har jag ingen aning, köper du en Edition 30 ska du ändå byta ut de och i med steg 3 för att få 330 hk... där bär det av kan jag lova!

Hade jag inte haft min gti hade jag satsat på en ED30 utan att fundera, det är bara att köpa!

GTI30EDITION
2008-07-24, 22:45
Det är S3 spis i en Edition 30 som föregående talare har sagt, avgasystemet är det samma fast downpipen är något grövre vad jag vet. Det är andra fästen till den iallafall inte desamma som en vanlig gti. Sen om det mullrar mer har jag ingen aning, köper du en Edition 30 ska du ändå byta ut de och i med steg 3 för att få 330 hk... där bär det av kan jag lova!

Hade jag inte haft min gti hade jag satsat på en ED30 utan att fundera, det är bara att köpa!

Hmmm.. jaa... och eventuellt finns det ju en till salu snart som du vet.. hehe.. trimmad å klar.. :)

JWO
2008-07-24, 22:46
Hmmm.. jaa... och eventuellt finns det ju en till salu snart som du vet.. hehe.. trimmad å klar.. :)

Just de ja, det dyker upp en där man minst anar de!

Joon
2008-07-25, 00:08
OK, tack för svaren! Själv har jag en Edition 30 sedan en knapp vecka tillbaka. För min del räcker original gott! :-)

JWO
2008-07-25, 08:04
OK, tack för svaren! Själv har jag en Edition 30 sedan en knapp vecka tillbaka. För min del räcker original gott! :-)

Det är bara för att du inte åkt med Martin...