handdator

Visa fullständig version : Söker bild på mk2 med formel-k coils



mellowd
2007-05-24, 23:14
Någon som har bilder på en mk2 med formel-k coils?
Vill se bilder när bilen är maxsänkt.

Erfarenhet? Är dämparna hårda? Väghållning bra eller dålig? Inget banåka nu utan bara lite hårdare vanlig körning.
Har gula koni på nu med 40/40, tror jag. Gula koni är det iaf, men osäker på fjärdrarna.

Hur som helst. Någon som har erfarenhet och bilder? :)

mvh

Lillen
2007-05-24, 23:16
Du får fråga Jani!
Han skulle väl montera sina Formel-K på sin Mk II Jetta.

golf_fanatic
2007-05-25, 01:44
Kolla in min
http://www.garaget.org/?car=18672&image=224012
Jag tror att det gick att skruva ner den liite till.
Mina coils är det stuns i , man åker hårt men har en väghållning som får heta duga. Tanten gillade inte att åka i den,hon vart lite åksjuk.Lite för stötigt tyckte hon.Hehehe men då vet man att man får ha bilen i fred.

mellowd
2007-05-25, 03:10
tackar för det! stenhårt skare va :)
Det får helt enkelt bli ett par sådana när skattepengarna trillar in på kontot. De kostar ju inte direkt några pengar.

Tackar för svaren!

mvh

ZappA
2007-05-25, 18:35
jag har en mk1 med formel k


http://img.photobucket.com/albums/v151/simon_karlsson/maj07024.jpg

mellowd
2007-05-27, 04:41
jag har en mk1 med formel k


http://img.photobucket.com/albums/v151/simon_karlsson/maj07024.jpg

Hur upplever du väghållningen?
Hårdhet?

ZappA
2007-05-28, 19:16
hm väghållningen e mycket bra kan behöver knappt släppa gasen i på små vägarna.
eftersom mina formel k dämpare har 2 fjädrar på frambenen ( en stor och en liten) så gungar det lite efter man kört över nått gupp eller ojämn väg men inget man märker av vid snabbare hastigheter.

Barbapappa
2007-05-28, 21:36
eftersom mina formel k dämpare har 2 fjädrar på frambenen ( en stor och en liten) så gungar det lite efter man kört över nått gupp eller ojämn väg.
Nja det är nog inte p.g.a. du har två fjädrar på stötdämparen som det gungar. ;-) Den mindre (kortare) av fjädrarna kallar man hjälpfjäder, den är helt ihoptryckt när bilen står på hjulen. Den är till för att göra så att den större fjädern inte ska ligga löst och skramla när bilen hissas upp eller ett hjul lättar från marken av nån anledning.

Gött låg blev bilen din i alla fall, riktigt cool! Fler bilder på den efterlyses, gärna där man ser mer än framhjulet. ;-) Man blev ju nästan lite sugen på en omgång till Jettan eller Golfen.

Polo Classic
2007-06-04, 16:33
Formel K hadde jeg holdt meg langt unna, er nok av Polo folk som sliter med lekkasje på dempere fra dem

De har dessuten svindlet meg for noen hundre EURO ved kjøp av grenrør.

En ting å ta med i beregningen:

Essen 2004 stor stand med masse biler, airbrush tjejer osv

Essen 2005, bittelite "telt" ca 4 kvm, og når de skulle gi meg delbetaling på 200 eur, kom de med 150 i sedler og resten i småmynt, etter en hel dag på messen......

Üdo Kruse skal være glad jeg ikke treffer ham i en mørk bakgate :o)

jönsson
2007-06-04, 21:54
var kan man köpa formel K

Jani Hast
2007-06-05, 10:29
Jag köpte min direkt av Formel K.
www.formelk24.de

Fick dom på ca 1 vecka.