handdator

Visa fullständig version : Ombygge av VW släkting :)



stealth_warrior
2008-07-22, 06:46
Hej!

Jag har köpt mig en hel inredning från en GOLF GTI IV (2 st Recaro framstolar & baksäte), jag ska nu montera framstolarna i min bil, de lär ju inte passa direkt på mitt underede, så det måste väl byggas om på något sätt.

Min fråga är nu följande:

* Finns det någon här som har gjort detsamma, & kan förklara hur man går tillväga?

* Finns det bilder på exempel osv, när ni gjorde det?

* Vad är det som ska göras?

Bilen jag har är en SEAT CORDOBA -99, (delar samma botten-platta som polo)

Inredningen som ska monteras in är en RECARO inredning från en GOLF GTI IV.

Tacksam för seriösa svar!

/Gustav


PM:a mig svar om de är långa :)

Ronny
2008-07-22, 10:43
har monterat inredning ifrån en peguot coupe 03a i en golf 3.. nackskydden ser liknande ut så det så original ut.. va minst sagt ett projekt att montera in.. men det blev bra i slutänden

arbetsgången bör vara= börja med baksätet, passa in samtliga stolar (höjd etc., om det behövs svetsa in nya fästpunkter, borra hål för bultar, skruva fast stolarna.. baksätet är ½ dags jobb om du har tur.. otur=går inte alls

kanske är det liknande fästpunkter eftersom det är vag...

stealth_warrior
2008-07-22, 12:43
har monterat inredning ifrån en peguot coupe 03a i en golf 3.. nackskydden ser liknande ut så det så original ut.. va minst sagt ett projekt att montera in.. men det blev bra i slutänden

arbetsgången bör vara= börja med baksätet, passa in samtliga stolar (höjd etc., om det behövs svetsa in nya fästpunkter, borra hål för bultar, skruva fast stolarna.. baksätet är ½ dags jobb om du har tur.. otur=går inte alls

kanske är det liknande fästpunkter eftersom det är vag...


Tack för infon, jo baksätet ska nog inte vara några större problem. Men det är stolarna jag är lite mer oroad över. Tänkte om det vore någon här som har monterat GOLF GTI stolar i en POLO innan. Eftersom det borde ju vara samma fästen som i min.

P-plats.se
2008-07-22, 13:19
Har hört folk som funderat på det MEN monterat stolar från tex. Golf III som passar rakt över istället.
...eller varför inte från en Polo GTi med sköna skålade stolar!?

Ronny
2008-07-22, 13:26
det jag menar är börja inte på projektet förens du kollat så det är genomförbart inom rimliga gränser..

uppdatera gärna tråden med bilder på ditt bygge, oavsätt om det funkar eller ej.. för kommande generationer att läsa.. =)

stealth_warrior
2008-07-23, 15:44
det jag menar är börja inte på projektet förens du kollat så det är genomförbart inom rimliga gränser..

uppdatera gärna tråden med bilder på ditt bygge, oavsätt om det funkar eller ej.. för kommande generationer att läsa.. =)

Polarn som är VW mek ska ge sig på arbetet på Fredag. Jag kommer att ta bilens originalunderede och svetsa på det på de nya stolarna.

Baksätet monterades igår, & det passade utmärkt :)

Lovar att ta bilder, de läggs ut på garaget.org senare där jag har ett konto.

///Gustav

stealth_warrior
2008-07-25, 17:20
Det blev för mkt jobb med allt, så nu är RECARO inredningen till salu. Letar istället efter en colour concept inredning som har suttit i en POLO från början.