handdator

Visa fullständig version : Fråga gällande oväsen vid körning



brunetten
2008-07-18, 07:48
Har ett problem som jag inte riktigt kan beskriva men kanske har någon haft något liknande.
Vid 50 km/h och mellan 100-110 km/h så får jag ett konstigt HÖGT mullrande ljud. Har ingen aning alls om vad det kan vara. Men börjar tycka att det är irriterande.

Någon som har varit med om något liknande?

znabb
2008-07-18, 09:00
Har ett problem som jag inte riktigt kan beskriva men kanske har någon haft något liknande.
Vid 50 km/h och mellan 100-110 km/h så får jag ett konstigt HÖGT mullrande ljud. Har ingen aning alls om vad det kan vara. Men börjar tycka att det är irriterande.

Någon som har varit med om något liknande?

du kanske skulle berätta vilken bil det är och om den är orginal eller inte,då blir det lite lättare om någon vill hjälpa till.

GTI-nissen
2008-07-18, 10:11
Kanske någon gummiupphängning till avgassystemet som pajat vilket gör att det ligger emot någonstans, antagligen mot bakaxeln.

Marcus
2008-07-18, 10:49
Verkar vara en Vento.

brunetten
2008-07-18, 13:52
det är en helt vanlig vento, inget konstigt med den i övrigt. Bara detta konstiga muller. Det dönar riktigt, sen "släpper" det bara man kommer upp i högre eller lägre hastigheter.

Jag har hört någon historia om att det skulle kunna vara något hjullager.. Är det troligt?

Särkelä
2008-07-18, 15:22
Ut o kör runt 70 sväng lite försiktigt fram o tebax om ljudet ökar lr blir mindre då så kan det vara ett hjullager. kan också vara däcken som e felslitna.
Däcken kollar du lättast av att bara känna med handen över däckets slityta är det väldigt ojämt så kan det uppstå oljud av det.