handdator

Visa fullständig version : Urkoppling kodlås GTI 16v -90



Snevsson
2008-07-14, 17:45
Till att börja med, jag vet att det varit uppe på gamla forumet, men det var så illa förklarat så tänkte att kanske dags att uppdaterna infon lite.

Jag behöver alltså hjälp med hur jag ska gå till väga för att koppla bort mitt kodlås ur golfen, det har på något konstigt sätt börjat fungera igen, och knappsatsen är sönder, så går inte knappa in koden.

Jag har lokaliserat boxen under baksätet, men vad ska jag skarva ihop och löda ihop med vad? En genomförlig exakt beskrivning hade varit underbart.

Tack på förhand

Henrik.M
2008-07-14, 21:35
http://www.gtiklubben.nu/forum/search.php

Gör en taggsökning och sök ordet kodlås.

Jag la upp taggen för inte så länge sedan.

Snevsson
2008-07-15, 17:38
http://www.gtiklubben.nu/forum/search.php

Gör en taggsökning och sök ordet kodlås.

Jag la upp taggen för inte så länge sedan.

Har redan kollat alla ämnen på forumet kring detta men tyckte inget var specielt bra förklarat, det var därför jag tog upp det igen, för att se om någon kanske kunde förklara lite bättre :)

stressfläktsnisse
2008-07-16, 12:36
Har redan kollat alla ämnen på forumet kring detta men tyckte inget var specielt bra förklarat, det var därför jag tog upp det igen, för att se om någon kanske kunde förklara lite bättre :)

Tjenare!
jag gjorde följande då jag inte mitt funkade tillfredställande
jag fäljde upp alla kablar som gick ifrån kodlåset vart dom tog vägen och kopplade ur dom en på baksidan av elcentralen en jordkabel styrsladdarna till kontrollpanelen och sedan tog och klippte av kablarna på varsin sida av boxen under sättet och lödade ihop dom med varandra dvs sammafärg i mittfall brun mot brun och röd mot röd sedan ska detta fungera.
mvh johnny.

Snevsson
2008-07-16, 20:44
Tjenare!
jag gjorde följande då jag inte mitt funkade tillfredställande
jag fäljde upp alla kablar som gick ifrån kodlåset vart dom tog vägen och kopplade ur dom en på baksidan av elcentralen en jordkabel styrsladdarna till kontrollpanelen och sedan tog och klippte av kablarna på varsin sida av boxen under sättet och lödade ihop dom med varandra dvs sammafärg i mittfall brun mot brun och röd mot röd sedan ska detta fungera.
mvh johnny.

Ok ok, ska prova detta då, bra förklarat, simpelt och bra =) tack