handdator

Visa fullständig version : Blinkersen la av idag



påsen racing
2008-07-09, 17:51
Blinkersen på min Golf Mk2 GTi 16v la av idag.
Lampan lyser lite när man inte blinkar och lyser starkt när man blinkar så att säga.
Kollade säkringarna och säkring 4 och 19 va kassa en 15A samt en 10A, provade med 10A säkringen från plats 2 på plats 19 å blinkade vänster, funkade, blinkade sedan höger och då blinkade även handbromslampan å sen brann säkringen upp.

Någon som vet vad felet kan vara? Någon som varit med om det tidigare?
Någon som kan lägga upp en lista på vad alla säkringar går till?
Har tyvärr varken instruktionsboken eller en haynes bok.

Snabba svar tack.

Tack på förhand.

/Påsen

JettaGTS
2008-07-09, 18:49
Jag hade samma fel på Jettan, det är jordfel.

påsen racing
2008-07-09, 18:56
Okej.
Det kan inte vara relätet som är kasst?

Är det någon som vet vad säkring 2 och 4 är till?
Bilen är som sagt en: VW Golf Mk2 GTi 16v 1989

/Påsen

Fireball
2008-07-09, 19:39
Står det inte i "locket" vad säkringarna går till?
På min (som visserligen är en 87:a) så står det ingjutet i plasten på ena sidan av locket.

påsen racing
2008-07-09, 21:03
Behöver verkligen ha reda på detta ikväll.
Är det någon som vet vad säkring 2 är till?
Och om man kanske kan ta en 10A säkring från någon mindre viktig plats å sätta där om säkring 2 behövs.

Eller om någon har ett helt schema på vad säkringarna går till så får ni gärna lägga upp det här.

Tack på förhand.

/Påsen

JettaGTS
2008-07-09, 21:18
Det brukar stå i instuktionsboken vilka nummer säkringarna sitter på och vad dom går till.

påsen racing
2008-07-09, 21:22
Skrev i första inlägget att jag tyvärr varken har instruktionsbok eller haynes verkstadshandbok.
Det är därför som jag behöver snabbt svar, vill veta om jag kan köra till jobber imorgon eller om jag måste ta mig dit på annat sätt.

/Påsen

Mulder-_-
2008-07-09, 21:51
Hadde liknande fel på min golf 3, var en massa erg i lampan bak. Borstade rent sen fungerade det perfekt igen.

Tror varken på säkring eller relä.

påsen racing
2008-07-09, 22:16
Jag tror på säkringen då den va kass å när jag satte i en annan 10A säkring så brann den också, alltså så måste jag ju dit med en ny säkring.
Hittade en jordpunkt som va lite halvtaskig plus en annan grej som inte såg allt för bra ut, men jag behöver ändå en säkring.

Är det någon som vet vad säkring nummer 2 går till?

/Påsen

JettaGTS
2008-07-09, 22:17
Skrev i första inlägget att jag tyvärr varken har instruktionsbok eller haynes verkstadshandbok.
Det är därför som jag behöver snabbt svar, vill veta om jag kan köra till jobber imorgon eller om jag måste ta mig dit på annat sätt.

/Påsen

Missade det.
Eeh, varför skulle du inte kunna köra till jobbet?
Har kört så med Jettan ett tag...

Mulder-_-
2008-07-09, 22:26
Jag tror på säkringen då den va kass å när jag satte i en annan 10A säkring så brann den också, alltså så måste jag ju dit med en ny säkring.
Hittade en jordpunkt som va lite halvtaskig plus en annan grej som inte såg allt för bra ut, men jag behöver ändå en säkring.

Är det någon som vet vad säkring nummer 2 går till?

/Påsen

Om det var en trasig säkring skulle felet vara fixat när du byter.
Något gör att dina säkringar brinner, då sitter ju inte felet i säkringen...

påsen racing
2008-07-09, 22:29
Såklart att det inte sitter i säkringen, det blir ju kortslutning någonstans, därför som säkringen brinner, det är min gissning iallafall.
Kan det här med el hyffsat bra då jag är utbildad bilmekaniker och jobba som servicetekniker för Kalmar Sverige.

När jag frågade om någon vet vad felet kan vara så tänkte jag mest på om det va ett vanligt problem med golfarna att blinkersen betedde sig såhär, ni får ursäkta mig för att jag inte skrev det.

Det jag mest behöver hjälp med är vad säkring 2 och 4 är till då jag tyvärr INTE har någon instruktionsbok eller haynes verkstadshandbok.

/Påsen

Ronny
2008-07-09, 23:03
men ett het tips kan vara att kolla att alla kabarna sitter i varningsblinkersknappen...

fick detta problem när jag rota med min stereo för någon vecka sen.. o jag har byttat allt utom att kolla alla kablarna just där.. suck.. =)


edit: du har knappen ovan på rattstången, ja har den i panelen till hö

JettaGTS
2008-07-10, 00:56
nu skrev du inte vad du hade för årsmodell... men ett het tips kan vara att kolla att alla kabarna sitter i varningsblinkersknappen....

fick detta problem när jag rota med min stereo för någon vecka sen.. o jag har byttat allt utom att kolla alla kablarna just där.. suck.. =)


Okej.
Det kan inte vara relätet som är kasst?

Är det någon som vet vad säkring 2 och 4 är till?
Bilen är som sagt en: VW Golf Mk2 GTi 16v 1989

/Påsen

Så där ja.

Ronny
2008-07-11, 13:37
Så där ja.

jag såg det sen orka inte ändra.. roligt att sabba hans tråd?