handdator

Visa fullständig version : Har bytt ventilkåpspackning.. men nu har den börjat läcka olja igen



Mawe
2008-07-06, 20:26
Bytte ventilkåpspackning på min GTI i vintras för att den läckte.

Såg till att rengöra noga på alla ytor. Blev riktigt bra, men nu har den börjat läcka olja igen, främst på baksidan och vid halvmånarna till gummipackning.

Bör man satsa på att spänna mer, eller ska man plocka av skiten igen och sätta dit packningslim?

Använder ni alltid packningslim, eller kör bara med packningen mot metallen?

Finn
2008-07-06, 21:17
D e inte så att du har dragit åt för hårt så att den glidit snett? Har en jobbarpolare som gjorde d på sin Golf 2 16v å d läckte rätt så friskt. Jag skulle lyft avv ventilkåpan å gjort om allt me ny packning. Man ska ju inte behöva packningslim men d kan ju va bra å ha precis vid hörnen på halvmånen då d brukar läcka där först. Men som sagt, dra åt me rätt moment så brukar d inte va nåra problem.

Mawe
2008-07-07, 16:56
D e inte så att du har dragit åt för hårt så att den glidit snett? Har en jobbarpolare som gjorde d på sin Golf 2 16v å d läckte rätt så friskt. Jag skulle lyft avv ventilkåpan å gjort om allt me ny packning. Man ska ju inte behöva packningslim men d kan ju va bra å ha precis vid hörnen på halvmånen då d brukar läcka där först. Men som sagt, dra åt me rätt moment så brukar d inte va nåra problem.

Nej, det läcker inte mycket alls. Har knappt kommit någon droppe på golvet ens.. Men det blir noog till att ta av den igen och lägga på packningslim... tack :D

Fors
2008-07-07, 18:41
Hur är det med din vevhusventilation?

En polares bil läckte kring ventilkåpan, och det var pga övertryck till följd av pluggad vevhusvent...

Mawe
2008-07-08, 20:21
Hur är det med din vevhusventilation?

En polares bil läckte kring ventilkåpan, och det var pga övertryck till följd av pluggad vevhusvent...

Kan du förklara vad vevhusventilation är för något och var det sitter? Har nämnligen ingen aning.. :S