handdator

Visa fullständig version : Behöver köptips o lite hjälp



Rantanen
2008-07-03, 21:46
Hej är helt färsk på forumet o inte ens köpt en GTI än,men är på gång i 60-80 tusen klassen.Vad ska jag köpa.o är det en bra bil i förhållande pengar/kvalitet/Prestanda..tacksam för svar. p.s har inte ens kört en Gti Turbo än. d.s

adis
2008-07-04, 23:13
Hej är helt färsk på forumet o inte ens köpt en GTI än,men är på gång i 60-80 tusen klassen.Vad ska jag köpa.o är det en bra bil i förhållande pengar/kvalitet/Prestanda..tacksam för svar. p.s har inte ens kört en Gti Turbo än. d.s

Bra bil i förhållande pengar/kvalitet. Vad det gäller prestanda så har GTI:n gått över från busbil till mer en motorvägsbil. Jag hade en 01:a med 150 hk och visste var den skön att köra men min 16V 88:a med 139 hk gick bättre. Den nya GTI:n var tyngre och därmed försvann de 11 extra hästar. Den var däremot väldigt skön att köra och åka i. Det finns många GTI:er som ägarna med enkla medel trimmat med 40-50 hk och skillnaden lär vara märkbar. Jag har aldrig trimmat min Golf så att informationen och feedback om trimmning överlämnar jag till andra här. För 70-80' kronor borde du kunna hitta fina 01 eller 02:or, 03 kom GTI:n med 180hk men dessa är något dyrare.