handdator

Visa fullständig version : Servoproblem MK2



Bastard66
2008-07-03, 16:59
Jag har problem med min servo på GTI:n.. För ett jävla liv men ibland är den tystare.. Låter precis som om det vore luft i systemet. Jag har provat med en annan pump som jag vet är ok men ingen förbättring. När man står still och svänger så trycker servon ut olja genom behållaren så jag är ganska så säker på att det är luft i systemet men hur ska man bli av med den?

Finn
2008-07-03, 23:01
Luft i systemet brukar väl inte få den effekten? Brukar väl bara bli skum i behållaren? Jag kan nog vara ute å cykla nu men tycker bara d låter konstigt. Rätta mig gärna om jag har fel. Kan d inte va så att styrväxeln e knas så att inte oljan rinner igenom?

PS. Detta e lite fina spekulationer men jag har haft flyt under dagen me mina spekulationer så jag fortsätter såhär på kvällskvisten ;).

Mini_me
2008-07-03, 23:03
Sitter det inte nån slags backventil eller nåt sånt som kan ha gett upp?

Mr.Jetta
2008-07-03, 23:08
De brukar väl hacka när man svänger om man fått luft i ?

Maxemus
2008-07-04, 16:40
Har samma problem med min, bytte pump men ingen förbättring, den gick tidigare bra när man "gasade" lite och fick upp varven, sen bara en dag = död---- Suck.. går så fruktansvärt trögt utan på goffarna..

Bastard66
2008-07-04, 17:22
min fungerar ju men för ett jävla liv.. jag har ingen erfarenhet om servo å sånt antog bara att det kunde vara luft eftersom ett hydraulsystem brukar låta så som min servo låter nu när det är luft i.. Jag får titta närmare på styrväxeln och se om d finns nått man kan skruva på =)