handdator

Visa fullständig version : golf 90hk går fett



jönsson
2008-07-03, 10:32
har problem med min golf -91 90hk rp tror ja de e.

co ligger sky högt och den ryker rent svart när man gasar!!
nån som vet va de kan vara????
måste bes snart så lite panik :-/

Fireball
2008-07-03, 12:13
Den blå tempgivaren brukar väl vara populär?

Särkelä
2008-07-03, 13:33
min var likadan för ett tag sen. men det är en abs motor. lambdan var helt kass på den. blev bra efter ett byte.

jönsson
2008-07-03, 13:51
sitter ny temp givare
har provat 3 olika lambda
bilen är ny servad

The Goofyman
2008-07-04, 22:58
kolla om du har olja i den bruna kontakten på din monojetronic.Gör rent,speja med kontaktspray och ta av batterikabeln 10min.Starta sedan bilen och låt den gå på tomgång ett par minuter.Egentligen ska man dra tillbaka tomgångsmotorn med en liten specialare som ger 6volt på 2 av stiften till tomgångsmotorn,men har man inte möjlighet att göra detta så prova utan.
Är flänsen mellan sprutet och insuget bra?
Slangen på insuget som går till bromsservot?
Har du riktig otur så ligger felet i själva insprutet och en sådan på skroten betingar en del pengar.Prova!!!

jönsson
2008-07-05, 21:13
kolla om du har olja i den bruna kontakten på din monojetronic.Gör rent,speja med kontaktspray och ta av batterikabeln 10min.Starta sedan bilen och låt den gå på tomgång ett par minuter.Egentligen ska man dra tillbaka tomgångsmotorn med en liten specialare som ger 6volt på 2 av stiften till tomgångsmotorn,men har man inte möjlighet att göra detta så prova utan.
Är flänsen mellan sprutet och insuget bra?
Slangen på insuget som går till bromsservot?
Har du riktig otur så ligger felet i själva insprutet och en sådan på skroten betingar en del pengar.Prova!!!

ja ska kolla över de på måndag på jobbet...