handdator

Visa fullständig version : montera a/c på en mk2 utan a/c



JettaGTS
2008-07-02, 09:25
Om man till exempel skulle vilja ha a/c på sin mk2, men inte har det, så går man och hittar en donator(mk2) med a/c, hur svårt är det att skifta över ac'n?
Både med hänsyn för det praktiska och registreringshandlingarna.
Lättare om det är liknande motor eller kvittar det?

VET att det tom. finns mk2 med a/c som folk plockar bort för att få bort extra vikt, och att det därför inte är så populärt kanske, men om man bortser från det, hur svårt är det att installera a/c på en bil som inte har det?

Ronny
2008-07-02, 22:39
detta har tagits upp tidigare .. och vi kom fram till att det är deffenetivt inte värt mödan och framförallt kostnaden


sorry to spoil your dream.. =)

Manny
2008-07-02, 22:45
Har du en hel donatorbil (som man kommit över billigt såklart :P) och massa tid och ork så skulle det nog gå, men det är MYCKET jobb, det mesta bakom intrumentbrädan måste nog bytas, o ny el etc. Men har man donator med samma modell av elsystem så bör det gå.

Bilprovnigen har iallafall inget att säga till om detta vad jag vet.

Att köpa nya eller beggade delar kommer aldrig att löna sig iallafall.

jetta_GT
2008-07-04, 20:28
Finns en annan väg att gå kanske

http://www.topcab.com/om_topcab.html
Topcab i stockholm köpte runt -85, 50 st (har jag för mig) jettor (dom som det bara var kvinnor som körde)

http://www.topcab.com/images/Jetta.gif

och dom fick eftermonterad A/c på en kyl firma (för det var billigare ? )

---nej tror att det inte gick att få A/C med vissa andra tillbehör, servostyrning
dom hade även elhissar c-lås och svart skinninredning----

en sån bil borde ju att gå att hitta

razer
2008-07-04, 20:37
Allt går, det är bara en fråga om tid. Det finns ju redan en svart jetta 2a med eftermonterad ac i sverige :) (inte min)

jetta_GT
2008-07-04, 21:57
Allt går, det är bara en fråga om tid. Det finns ju redan en svart jetta 2a med eftermonterad ac i sverige :) (inte min)


är det en av taxi bilarna ??

razer
2008-07-04, 22:34
nej, delarna kom från skroten...