handdator

Visa fullständig version : mk2 gti 16v motorproblem!



_eriksson_
2008-06-28, 01:00
Hej! ja ha ett problem ja tänkte få lite hjälp med. Har en golf 2 gti 16v -90 som inte startar, har tändning men ingen soppa till spridar rören. jag har soppa till bränslefördelaren men inte där ifrån, har bytt bränslefördelare inkl luftmängd mätare, spridar rör, styrdon, ja i princip hela insprutiningen. Har även haft upp 2st bränslefördelare och kollat kolvarna som såg perfekt ut. har kollat kamremmen mm.. nån som kan ha en aning om vad de kan vara??
tacksam för svar!!

Trimmo
2008-06-28, 21:00
har du kodlås på bilen...???

_eriksson_
2008-06-28, 22:32
jopp de har jag, dock ingen kod.. men ja är inte säker om de är inkopplat för ja ha brytit strömmen flera ggr och så men aldrig behövt knappa in något.. men ja vet inte riktigt hur de där fungerar..

_eriksson_
2008-07-06, 17:57
ingen som ha någon aning annars???

Bastard66
2008-07-06, 21:16
om du kör på tändningen och tar loss slangen in i bränslehuvuden kommer det bensin hela tiden då?? kodlåset bryter ju huvudpumpen.. kanska kan spöka.. man hör ju när man vrider på nyckeln att pumpen bygger upp tryck men går den förtfarande när du masar på starten?? om inte är det troligen kodlåset som börjar fungera igen.. dom kan vara väldigt skumma ibland.

_eriksson_
2008-07-07, 20:58
jadu de ska ja låta va osagt, de e ett tag sen ja höll på med den nu för ja ha börja tappa lite motivation.. men ja ha för mej att de kommer soppa hela tiden fram till bränslefördelaren medans starten går men de kommer som sagt inte till spridarrören..men hur kopplar man ur kodlåset då? för jag har ju ingen kod just nu och ja ha inte fått tag på den heller :(

Golfmannen
2008-07-08, 09:18
Pröva att ta bort spridarna från rören en efter en och kör på starten, du kan även försöka lyfta mängdskivan för hand med hjälp av insexnyckeln du justerar co med,dels för att se att det kommer soppa fram till spridarna men även för att få bort luftfickor i spridarslangarna. Obs se till att du verkligen har soppatryck från pumpen till mängdmätaren innan du gör nåt annat.
Lycka till

_eriksson_
2008-07-09, 20:19
ja ha provat att ta bort rör för rör tidigare men inge soppa kommer, men om man lyfter på mängdskivan så kommer de..och ja ha provat ställa in mätskivan som den ska vara enligt den ända verkstadsbok vi hittade som de stog nått om de här systemet men de kommer som sagt inget om man inte lyfter den ganska högt.. och soppa tryck från pumpen har jag för pumpen går och de kommer soppa till bränsle fördelaren men inte vidare, och ja tror inte de e för lågt tryck för de trycker på som de ska göra..

_eriksson_
2008-08-18, 20:32
tänkte kolla om de där med kodlås, och ja vet att de e andra som ha skrive om de men ja tycks inte ha samma kablar som dom beskriver.. har en tjock grå som de går massa små kablar i sen äre en blå, plus sen jord. men de e även två kablar som är klippt en brun och svart om ja nu minns rätt, de verkar vara samma som går till soppa pumpen men den är kopplad i själva kodlåset. skulle vart tacksam om man fick en bra beskrivning hur ja kopplar bort det. och ja ha som sagt ingen kod..

Bastard66
2008-08-18, 21:19
Den "Blåa och röda?" går till säkringsdosan och är strömmen till pumpen och under bilen har du 2 st kablar till huvudpumpen som går upp i "kodlås boxen =)" Du ska alltså koppla ihop dom 2 kablarna från säkringsdosan och huvudpumpen för att komma förbi kodlåset. För att få bort "boxen" måste du ta ner huvudpumpen men d går nog att dra en kabel brevid men då får du borra hål i golvet intill boxen. Jag har också en grå med massa sladdar i som är ihop kopplat med knappsatsen på kodlåset.

mvh