handdator

Visa fullständig version : Går det att få tag i delar till Scirocco Mk1?



Jon
2008-06-27, 22:47
Har en 75:as TS som bara står som jag är sugen att börja ta tag i.
Hur är det med delar, går det att få tag på till dessa fortfarande eller måste man tillverka eget ??

Mvh Jon

Manny
2008-06-27, 22:55
Beror ju på vad för delar du skall ha, sciroccon delar ju det mesta underskalet med golfen.

Falcor
2008-06-28, 07:36
Plåt kan vara svårt att få tag i, vissa delar som golv och skärmkanter finns dock att få tag i som reservdelsplåt. Lampor och blikers och sånt får man ta begagnat. Rent mekaniskt, motor, hjulupphängningar osv är det mesta gemensamt med Golf Mk1 så det är enkelt.

Så kom igen och börja renoveringen, vi behöver fler Sciroccosar på utställningarna.... :)

Mackan73
2008-06-28, 10:41
Har en 75:as TS som bara står som jag är sugen att börja ta tag i.
Hur är det med delar, går det att få tag på till dessa fortfarande eller måste man tillverka eget ??

Mvh Jon

Jag har bland annat en huv samt förmodligen lite annat smått & gott hemma i Strömsund om inte farsan slängt allt vid en garageflytt.

Lindström
2008-06-28, 12:49
Plåtdelar börjar, precis som mats säger, vara knepigt att få tag i. Vissa instrument kan vara lite svårt om man har en så tidig modell som 75 men går ofta pilla dit något nyare om man inte hittar den exakt rätta versionen.

Jon
2008-06-30, 22:47
Mest tyvärr rost, i trösklarna och bak under kofångaren, resten tror jag det ska gå få fason på med lite tid å gno.

Mvh Jon

matsola
2008-07-01, 08:16
Ja gno på bara, mera scirocco på vägarna vill vi se.

Du vet om våran hemsida eller?
www.scirocco.dinstudio.se

Mvh Matsola