handdator

Visa fullständig version : Nu J@vlar börjar det likna nått:))))



VWR18
2008-06-25, 21:35
För er som har noterat all mina problem med mitt Golf 2 1.8T bygge har jag äntligen hittat och konstaterat felet! Kan tyckas simpelt men det var generator J@VELN som inte laddade tillräckligt och ingen varning via instrumenten.
Har trot att det var soppan som strulade men det är tändningen som inte fått tillräckligt stabli spänning. Visade sig dock även vara ett fel till säkringen som matar lambdasond, magentventilen mfl var paj men såg inte trasig ut!?

Tänk att så j@vla enkla saker kan sätta käppar i hjulen för en, men man täker ju alltid det värsta.

Va ute på en test repa och fick endast en felkod, " Engine speed exceeded, No warinty void;), första gången man uppskattar en felkod, jippiiiiiiiiiiii

Falcor
2008-06-25, 22:36
Kul att höra att det börjar lösa sig....har för mig att min laddar 14volt men ska dubbelkolla det för säkerhets skull.

VWR18
2008-06-25, 23:28
Får du några felkoder som du kan utläsa via vag-com?

Falcor
2008-06-26, 08:38
Bara från dom saker jag inte har i bilen, dvs kolkanisterventilen och "vehicle speed sensor"...

Raz
2008-06-26, 11:16
Härligt! Skönt att det löste sig!

foffa2002
2008-06-27, 18:13
För er som har noterat all mina problem med mitt Golf 2 1.8T bygge har jag äntligen hittat och konstaterat felet! Kan tyckas simpelt men det var generator J@VELN som inte laddade tillräckligt och ingen varning via instrumenten.
Har trot att det var soppan som strulade men det är tändningen som inte fått tillräckligt stabli spänning. Visade sig dock även vara ett fel till säkringen som matar lambdasond, magentventilen mfl var paj men såg inte trasig ut!?

Tänk att så j@vla enkla saker kan sätta käppar i hjulen för en, men man täker ju alltid det värsta.

Va ute på en test repa och fick endast en felkod, " Engine speed exceeded, No warinty void;), första gången man uppskattar en felkod, jippiiiiiiiiiiii

Checka kingen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så ballt!

Syns vi på Action meet ??

VWR18
2008-07-06, 09:28
Checka kingen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så ballt!

Syns vi på Action meet ??

Självklart! och då med E-85 i tanken:)