handdator

Visa fullständig version : EU skylt eller inte? (uppdaterad med resultatsbilder)



Manny
2008-06-22, 17:18
Jag tänkte betställa nya nummer skyltar till min gamle GTI. En mk1 GTI -83.

Jag är lite sugen på att köra lite Tysklandslook och beställa EU skyltar trots att jag aldrig gillat dom igentligen, men jag tänkte att dom kanske kan passa på en gammal tysk bil.

Så jag söker bilder på Svenska golf mk1or med EU skyltar framifrån och bakifrån. Även lite bilder på de nyare icke EUskyltarna kan var intressant som jämförelse.

GTI-nissen
2008-06-22, 17:44
Gamla bilar i Tyskland hade ingen EU-skylt, den kom först för kanske 10 år sedan.

Holmgren
2008-06-22, 18:13
Utan....

Barbapappa
2008-06-22, 18:22
Röstar för en vanlig skylt, finns ju inget fulare än eu-skyltar. Ser man en bil med såna tänker man ju importbil direkt.
Eller en som ser ut som en tysk skylt i så fall om du ändå vill det, det finns ju firmor som säljer sånt numera, kanske inte så lagligt att köra med, men man får ju offra sig ibland. ;-)

Fredrix
2008-06-22, 18:59
Håller med övriga, kanske på en ny bil, men inte på en mk1.

Henrik.M
2008-06-22, 19:01
Går mot strömmen.......med EU-Skylt.

Hade det på min och det såg helrätt ut. ;-)

R.Grönberg
2008-06-22, 19:02
Utan helt klart definitivt

ovredsson84
2008-06-22, 19:13
Nu har jag ju ingen golf etta men jag tycker utan fram och med där bak. så har jag på roccan tyckte det blev bra.... Men det e ju jag.. =P

Rickard.v
2008-06-22, 19:26
UTAN
jag har precis beställt nya skyltar till min mk3 16v utan eu så klart.

gicke
2008-06-22, 19:29
Har nya eu-skyltar liggandes här hemma till jettan om du vill låna de thor och testa hur det ser ut..

Manny
2008-06-22, 19:50
Hmmm, inte riktigt vad jag tänkte mig. Det var ju inte era åsikter jag ville ha :P,
Det var bilder jag vill e så jag kan avgöra om JAG gillar det eller inte. Det är ju faktiskt jag som ska trivas med bilen och är det nån annan som inte gillar det så är det bara att vända bort huvet. =)

Jag har länge varit motståndare till EU skyltar, men man kan inte vara sämre än att man kna ändra sig.. :D

Smaken är som baken (delad o full i skit).



Har nya eu-skyltar liggandes här hemma till jettan om du vill låna de thor och testa hur det ser ut..


Lyyysande, det hade vart perfa! Jag hör av mig!

Henrik.M
2008-06-22, 20:01
Det var bilder jag vill e så jag kan avgöra om JAG gillar det eller inte.

Kolla din mail.
Skickade några bilder på min gamla MK1:a.
Har ej kvar orginalbilderna , därav är skyltarna suddade på vissa bilder.
Dvs det är inget jag gjort nu innan jag skickade bilderna åt dig. =)

Manny
2008-06-22, 20:22
Tack så mycket!

Manny
2008-06-22, 20:41
Testade med gickes skyltar, kameran cepade loss så jag fick inga bilder där fram. Jag tycker faktiskt att det passade bra med EU skyltar bak! fyller liksom upp bättre. Men fram såg det bara konstigt ut.
Så det får bli skyltar alá Ovredsson! Vanlig fram o EU bak. Tröttnar man så kan man beställa nya bara.
Jag behöver ju ändå ett S-märke då jag och Jugo ska köra till kroatien med den. :P

Icke EU:
http://images.fotopic.net/y6kqzw.jpg

EU:
http://images.fotopic.net/y6kryj.jpg

hellebjork
2008-06-22, 20:47
bra att du tog upp det här, måste köpa nya skyltar till min då jag bara har en, blir eu-varianten

Rickard.v
2008-06-22, 21:09
Javisst fyller det upp bättre,

Men tänk på att hela skylten blir förskjuten åt höger pga eu delen.
Då är inte bokstäver o siffror centrerade mellan lysena.
Ser dumt ut.

Hajjar ni??

Manny
2008-06-22, 21:10
Javisst fyller det upp bättre,

Men tänk på att hela skylten blir förskjuten åt höger pga eu delen.
Då är inte bokstäver o siffror centrerade mellan lysena.
Ser dumt ut.

Hajjar ni??

Ja förstår vad du menar. men bak ser det inte lika dumt ut som det gör fram.

Det är ju massa andra saker om inte är centrerade där bak ändå :D. Torkaren, avgasröret, emblem etc :P

P-plats.se
2008-06-22, 21:13
Personligen har jag börjat gilla plåtskyltarna mer och mer men det är långt kvar tills jag sätter på en med EU-flaggan!

Manny
2008-06-22, 21:15
Personligen har jag börjat gilla plåtskyltarna mer och mer men det är långt kvar tills jag sätter på en med EU-flaggan!

Precis, man vänjer sig, blir lättare när fler o fler använder dom.

Minns hur det var när golf-femman kom, 99% tyckte den va skitful, men man vänjer sig o ser det vackra efter ett tag.

Jugo
2008-06-22, 22:17
Du får nog ha Euskylten på när vi ska köra ner till Kroatien i alla fall =)

å ett litet S-märke med

pekka kiiskilä
2008-06-22, 22:53
En vän till mig är från Bossnien och dom har enbart EU skyltar och dom har ingen extra S lapp på bilen men det kan ju inte skada om du har med en ifall dom strular så släng med en i hanskfacket och klistra dit den på rutan om dom jävlas.

Manny
2008-06-29, 19:12
Tänkte visa resultatet, fram blev en vanlig och bak en EU, lyckades dock borra fel i EU skylten så det är två hål för mycket på den. Hålen som skylten sitter i nu hamnade mitt i bokstäverna (syns på 7an på bilden). Det var inte så snyggt.
Och NEJ jag tänker INTE borra nya hål i karossen, här anpassar vi allt runtomkring efter bilen och inte bilen efter allt annat.
Nåja den skylten får sitta kvar tills efter kroatien resan iaf, sen får jag sätta på en vanlig igen.

Måste säga att det passade bättre med den vanliga skylten ändå. Och den "nya" polack-look-alike var ganska lik de riktigt gamla plåtskyltarna med.


Fler bilder finns som vanligt på www.manny.se under "golf mk1 GTI -83"


Tack till JUGO som ställde upp och fotomodellade! :D

Bak:
http://images.fotopic.net/y6pg6z.jpg

Fram:
http://images.fotopic.net/y6pgu2.jpg

Fredrix
2008-06-29, 19:43
Snygg vinkel på bilen ;)