handdator

Visa fullständig version : Ett gäng frågor! Corrado -92



Ravenous
2008-06-20, 09:11
Vart ska relät till vingen sitta? Hittade mitt i handskfacket då tidigare ägare plockat bort relät pga vingen kärvade. Hittade inga kablar vid säkringsdosan.

Hur tar man bort speglarna? Är det bara dra av glaset? Ville inte prova då man ofta har av piggarna som håller fast glaset.

Vart sitter det som bestämmer vilken hastighet vingen ska gå upp i? min första tanke säger att det sitter i instrumenthuset, och i så fall kam man byta/bygga om så att dem går upp vid 75km/h i stället för 125km/h.

Hittade även en kabel stycke under instrumentbrädan som går emot mittkonsollen som inte verkar gå nån stans. tror det var 8 kablar var av en av dom var lila och var utanpåliggande, resten ligger inne i en plast strumpa. Ska försöka fixa en bild senare.

Glad midsommar!
/Jonas

Mini_me
2008-06-20, 09:52
*Har för mig att reläet sitter vid förar sidans B stolpe bakom inredningen.

*Glas vet jag ej.

*Vet inte vart den tar signelan ifrån men det går att byta ett motstånd i reläet tror jag som ändrar hastighets grejen.

*Kablar finns det lite här och där som inte går till nåt för det kan vara så att din bil saknar den funtionen från fabrik.
Men det kan vara till nåt men börhöver ej vara det.

Lycka till!

Ravenous
2008-06-20, 11:20
ja just ja, där sitter det en massa relän och grejer också.
ska ut och kolla det nu.

Tackar för svaren!

Dave the brave
2008-06-20, 11:51
Angående vilken hastighet vingen går upp vid står det en del om här: http://www.corrado-club.ca/mods/spoileractivation.html

Ravenous
2008-06-20, 13:59
Tackar Dave! grymt bra.

Kollade underklädseln bakom B-stolpen men hittade inga lösa kabelstycken. måste sitta nån annan stans. kollade även "i" bakluckan men där fanns det ingen heller.

Ravenous
2008-06-20, 14:00
haha! det står var den sitter i Daves beskrivning. sitter bakom instrumentbrädan:)

Tack igen