handdator

Visa fullständig version : Min golf GTI IV går inte bra!!



Golf GTI Turbo
2008-06-16, 11:30
Har en Golf IV GTI Turbo -99 "chippad" som inte går bra. Turbon laddar inte som den ska. "Bara grundtryck". Tar jag ur slangen till turbotrycksventilen så laddar den. Är lite ryckig när slangen är ur. Har varit på verkstad men dom hittar inte felet. Dom får fram att spjällstyrenheten är trasigt, men den har vi bytt. Ingen skillnad. Har bytt luftmängdmätare. Kollat alla kablar.
hjälp mig!! Vad kan det vara???

Cullberg
2008-06-16, 15:33
Vart är den chipad? Har du öppet luftfilter?
Kan möjligen vara N75 ventilen eller avlastningsventilen!!!

Golf GTI Turbo
2008-06-16, 15:48
Chipet är från turbocenter men den är inte chipad där. Har öppet luftfilter.
Har bytt N75 ventil.

mattemaz
2008-06-16, 18:27
Kollat felkoder?

Golf GTI Turbo
2008-06-16, 19:48
Har kollat felkoder. Det visar att det är fel på spjällhuset. Har bytt den men det blev ingen skillnad.

Cullberg
2008-06-16, 20:49
Öppet luftfilter brukar inte 1,8T motorerna tycka om, Men det kan hända att det är något annat som spökar på just din bil... Konstigt däremot att inte VAG kunde lösa det!

ThomasT
2008-06-16, 23:25
Öppet luftfilter brukar inte 1,8T motorerna tycka om, Men det kan hända att det är något annat som spökar på just din bil... Konstigt däremot att inte VAG kunde lösa det!

Det är ju inget större fel på filtret i sig, men LMM'en kan pajja av för mycket filter olja eller av vibrationer från ett dåligt fastsatt filter. Dock så verkar ju LMM mätaren redan bytt i detta fall.


Har ni ingen erkänt duktig verkstad i närheten som kan hjälpa dig? Jag hade knas på min bil som VAG verkstaden hemma inte lyckades fixa trotts upprepade försök(gissningar...), till slut tröttnade jag och åkte ner till ACE som snart hade lokaliserat och fixat felet...


.

Cullberg
2008-06-17, 00:55
Det var lite det jag syftade på men du förklarde bättre =) Ja jag skulle absolut satsa på ACE i Borås... Dom kan trimmade bilar lite bättre än VAG! Skall själv lämna in min bil där en vacker dag på lite felsökning