handdator

Visa fullständig version : Golf IV V6



HardstyleBoy
2007-05-22, 23:02
Nån som vet hur mycket hk extra man kan få ut om man inte är nöjd med orginalet. Funderar att sätta öppet luft filter. Är det några svårigheter med det. Liksom sitter det massa luft mätare och grejer? I'm a noob :)

Marcus
2007-05-22, 23:21
490hk verkar inte vara omöjligt: http://www.hgp-turbo.de/vw/v6.html

HardstyleBoy
2007-05-22, 23:31
Ja du det var inte biligt :)

ThomasT
2007-05-23, 00:47
Nån som vet hur mycket hk extra man kan få ut om man inte är nöjd med orginalet. Funderar att sätta öppet luft filter. Är det några svårigheter med det. Liksom sitter det massa luft mätare och grejer? I'm a noob :)Några extra hk hittar du inte med ett öppet filter...

Men med chip bör du hitta några och med chip+kammar bör du hitta några fler... annars är det överladdning som gäller.

Fredrik Ståhl har järnkoll på VR6'orna och kan fixa allt från 1 till 500hk åt dig. Maila honom: fredrik.stahl@scania.com



.

HardstyleBoy
2007-05-23, 18:18
Tack ska du ha..Tänkte på det med angel eyes ska det vara några svårigheter att byta såna. Funderar på köpa ett par.

3L1T
2007-05-24, 00:59
Tack ska du ha..Tänkte på det med angel eyes ska det vara några svårigheter att byta såna. Funderar på köpa ett par.

Ger inte många hästar... Änglar kanske...

Lite lustgas skulle fungera också.

BoraV6
2007-05-26, 13:04
Chip kan jag rekommendera.

Har chippat hos Jörg och är mycket nöjd.

Ger ca 15-20hk och 30-40Nm enligt honom. Och nog känns det skillnad.
Plus att motorn får en mycket sportigare karaktär.
Kan dock bli lite hetsig på första växlarna.

Men annars är det dyrt om man vill ha mer.

HardstyleBoy
2007-05-27, 19:11
Kan jag få en länk till han eller email? Om jag är serös om köper ett bra luft filter, får man ut något av det eller blir bara kylningen bättre? Nu en fråga som inte har med trim att göra. Men inne i bilen så är plasten rätt sliten om man säger så.

Plasten är smutsig och fläckig hur kan man köra för att få de se fräch och få tillbaka glansen så plastet? Tacksam för alla svar och tips.

MVH H

GTi-special
2007-05-27, 19:20
Kan jag få en länk till han eller email? Om jag är serös om köper ett bra luft filter, får man ut något av det eller blir bara kylningen bättre? Nu en fråga som inte har med trim att göra. Men inne i bilen så är plasten rätt sliten om man säger så.

Plasten är smutsig och fläckig hur kan man köra för att få de se fräch och få tillbaka glansen så plastet? Tacksam för alla svar och tips.

MVH H

Gå in på www.powerchip.se så hittar du kontaktuppgifter där.

För instrumentpanel och dyligt använd vinylglans, funkat kanon dom gånger jag använt det.

/Jeppe

HardstyleBoy
2007-05-27, 19:40
Danke su much :D!

BoraV6
2007-05-27, 20:12
Nån effekt är det inte att räkna med på filtret, men ett underbart ljud.

Det var dock en polare åt mig som monterade öppet filter på sin V6 och hans bil blev ryckig och konstig så fort det var lite fuktigt ute.

HardstyleBoy
2007-06-03, 16:51
Jasså, men blev den som vanlig när han bytte tillbaka luft filtret då?

BoraV6
2007-06-03, 21:31
Japp då var det frid och fröjd igen.