handdator

Visa fullständig version : Då var det dags igen! (Trasig tändspole)



Micke_GTi
2008-06-11, 00:26
För andra gången på 2veckor så pajar en tändspole på min 1 månad gammal golf. Var påväg till VAG för att köpa lite småsaker till bilen, och plötsligt så börjar motorlampan blinka IGEN! Som tur var så befann jag mig 500 m från verkstaden. Inga stora pengar det handlar om, (1066kr första gången, förmodligen samma pris denna gången?) känns bara inte jättekul att få lämna in bilen såhär pass ofta....

Mr dOhC
2008-06-11, 00:33
Segt minst sagt. En tusenlapp hit en tusenlapp dit, tråkiga pengar att lägga. Du får gnälla lite på dom så kanske dom kan ge dig bra pris eller nåt...

Det var en kille med en V5 som kom precis till grinden på bug run sen smälte hans ena tändspole, han hade 30mil hem. Jag och Pekka hjälpte honom lite, sen hittade han på egenhand en kille med en tändspole från passat så han kunde ta sig hem. Han vart mkt lycklig kan jag säga.

Manny
2008-06-11, 01:00
Det var TheDeadDorkster här på forumet så var så förutseende att han hade med sig en bättre beggad reservspole till sin passat V5 hehe. Killen som behövde den blev riktigt glad och förvånad kan jag säga :P, han bara kom o frågade om nån hade en spole med sig, javisst svarade TDD bara precis som det var helt självklart haha.

Mr dOhC
2008-06-11, 01:08
Ha Ha Ha!! Ja säger då det, ibland ska man ha tur :-)

Jaaacob
2008-06-11, 02:22
Men. en månad gammal golf, motorgaranti?

JWO
2008-06-11, 09:20
Men. en månad gammal golf, motorgaranti?

Den är en månad gammal för honom, bilen är ju en -01 så det är ingen fabriksny...

Jaaacob
2008-06-12, 12:31
Ah, lite snabb man kan vara då.. Ja det är ju bara till att förskaffa sig en ny tändspole! otur !