handdator

Visa fullständig version : Fråga: Underede till Sparcosportstol Golf2



MichA
2008-06-10, 08:09
Som rubriken lyder, är på jakt efter underede till mina Sparcostolar, kravet är att de skall gå o besiktiga med dem, någon som vet var det finns att köpa?

i övrigt är jag även på jakt efter halv / helbur, tips ngn?

mvh, MichA

börne
2008-06-11, 17:16
På min har jag använt org underede,momo corse stol.Så får du lite mer justeringsmöjligheter också.Krävs ju lite svetsning samt tillverkning av fästen för stolen,bilpr, säger ingenting så länge den sitter fast.

MichA
2008-07-01, 11:17
På min har jag använt org underede,momo corse stol.Så får du lite mer justeringsmöjligheter också.Krävs ju lite svetsning samt tillverkning av fästen för stolen,bilpr, säger ingenting så länge den sitter fast.


hmm okay låter bra, som det är nu tillverkade jag egna fästen som jag sedan skruvade i golvet. Sen monterade jag stolskenorna på dessa fästen, skulle det duga för bes??

mvh, Micha

Dave the brave
2008-07-01, 12:48
Nej det gillar inte bilprovningen, stolarna ska sitta i bilens originalfästpunkter.

MichA
2008-07-01, 23:29
Nej det gillar inte bilprovningen, stolarna ska sitta i bilens originalfästpunkter.


antog detta, därför jag får göra om och göra rätt i stället, blev lite ont om tid i våras dock :P

Manny
2008-07-01, 23:34
Stämmer det verkligen? Såvitt jag vet så räcker det med att dom är justerbara (framåt-bakåt) så "vemsomhelst" ska kunna köra bilen.

Edit: googlade lite i ämnet o mycket riktigt, skrivet av Therealpinto:


Som vanligt handlar det till viss del om besiktningsmannens åsikt. Det är faktiskt så att stolarna och dess infästningar ska vara provade och godkända, byter man stol/underrede kan man anse att det behövs intyg på att stolarna uppfyller kraven. Risken för att fastna på något sådant är inte så stor men är förstås större om trepunktsbältet inte fungerar som det ska.

Men det är liten risk att man skulle bomma på det, jag har besiktigat med andra skenor än org utan problem iaf.