handdator

Visa fullständig version : Eftersnack allmänt BUGRUN 08. *ALLT EFTERSNACK KÖRS HÄR*



Manny
2008-06-08, 20:18
Fifan va lysande. Inga bromsar kvar, en nypa bakis, solgrillad och skitsnack med massa typer! Kan det bli bättre?

Jag fick totalslut på beläggen på sista körpasset, hade överhettat en aning, den svarta färgen på beläggen hade förkolnats och blivit vit (!). Körde hem ca30 mil med minimalt bromsande.

Tack alla GTIklubbskamrater (och alla andra) för ett lycklat bugrun!

Holmgren
2008-06-08, 20:23
Ja det var väldigt roligt och kul att träffa så många från forumet.
Vädret kan man inte klaga på heller, nästan att det var för bra men bättre det än regn.
Ser verkligen fram emot -09. Då kanske man åker VW upp... =)

J.L
2008-06-08, 20:30
Premiär för mig på Bugrun och måste säga att det levde upp till förhoppningarna,
Skitskoj, blir garanterat BR2009 för mig med, men då får jag se till att ha lite
pulver och köra lite bana, nu får jag hålla mig till kinnekulle i höst :-)

Var skoj att träffa några från klubben också!

Tiaz
2008-06-08, 20:39
Jisses vad jag har bränt mig!! Total katastrof:) Det påstås även att det ska finnas kort på mig när jag sitter i bilen och snarkar som en gris.... om någon här har plåtat nån sovandes i en grön mk3 cab med rutorna nere på söndagsmorgonen..... Lägg upp dom genast!!!
Åh guuud vad det bränner.....

Mike
2008-06-08, 20:57
Eftersom jag är så sjukligt nyfiken så måste jag bara fråga.
1: Vad var det som hände utanför Bug Run på fredagen runt 12:30? Var det någon som small?

2: På lördagkvällen, varför däckade killen utanför live bandet? För mycket av det goda?

3: varför glömde jag liggunderlaget hemma?......

Bra BR annars, inget bråk (vad jag såg) soligt och massa potenta bilar.

Manny
2008-06-08, 21:09
det var en mindre seriekrock utanför på fredagen

Jon_R
2008-06-08, 21:18
Jag fick totalslut på beläggen på sista körpasset, hade överhettat en aning, den svarta färgen på beläggen hade förkolnats och blivit vit (!). Körde hem ca30 mil med minimalt bromsande.

Tack alla GTIklubbskamrater (och alla andra) för ett lycklat bugrun!


Haha ja jag fick me slut på belägg lr ja dom e HELT slut, gick tom av banan då brosmvätskan bidde så pass varm så den trycktes ut genom packbocksarna men jag tog mig med hem dom 30milen :D

Cullberg
2008-06-08, 21:32
Ja det var riktigt trevligt faktiskt... Bra väder massa fina bilar och trevliga folk =) Sen var det inte tråkigt att vinna finastebil pris heller! Det tackar man för...

Dave the brave
2008-06-08, 21:42
Ja nu var man hemma, tämligen lomhörd! En bussning i växelänkaget gav upp så jag hade ingen back och ingen 5:a, det varvade ganska bra...

Grattis Cullberg till finaste bilen, redig puts du har på den!

Cullberg
2008-06-08, 21:50
Ja nu var man hemma, tämligen lomhörd! En bussning i växelänkaget gav upp så jag hade ingen back och ingen 5:a, det varvade ganska bra...

Grattis Cullberg till finaste bilen, redig puts du har på den!

Tackar =) Ja, din bil går inte av för hackor den heller.. Hoppas det löser sig med bussningen!

Faltdach
2008-06-08, 22:02
Hemma,...

Får tacka alla som kom fram och snackade med mig...
verkade jag förvirrad,.. så var jag troligen det;)

Nu skall Duschas och sovas;)

P-plats.se
2008-06-08, 22:12
Jag måste också tacka alla för en underbar helg!
Ett av dom bästa Bug Run jag varit på!!!!

Tyvärr har man inte fått tjôta med alla man ville men de får man leva med...

Får också passa på att gratta Cullberg till förstaplatsen i vår egen tävling.

För övrigt gick jag även som domare under söndagen i den stora utställningen och måste säga att klassen på byggena har tagit ännu ett steg högre.
Synd bara att det var norge som regerade totalt på prisutdelningen...

Slutligen vill jag tacka Borbos och alla som hjälpte till från GTi klubben och vi ses nästa år!

p.s. Undrar hur många som blev slagna av min lilla Golf i RS:n??? d.s.

Holmgren
2008-06-08, 22:21
Någon som har koll på vilka bilar som vann priser?
Cullberg är den enda jag vet..

Barbapappa
2008-06-08, 22:22
Tackar för en trevlig helg, en del banåka blev det på lördagen och inget på söndagen. Idag blev det att kika på bilar istället på utställningen eftersom man inte riktigt hann med det på lördagen, fanns en del gott som hade kommit in på morgonen. :-) Heja Norge för övrigt, storslam på prisbordet i år! Gött stuk på bilarna och många härliga bilar som vann i år, supertrevliga att ha och göra med också!

Blev även en tur på rs:en, jag blev faktiskt en hel hundradel ojämnare än Assarsson, men lika snabba på hundradelen var vi i.a.f. ;-) Jag får så klart ta tillfället i akt att gratulera övriga pristagare i rs:en, Golf mk2 för hela slanten, från skåne och Åland.

Grattis även till Cullberg för finaste bil, sannerligen skillnad på puts mot när jag såg den på träff för nån månad sen med vinterdäck. ;-) Snyggt jobbat.

P-plats.se
2008-06-08, 22:27
Blev även en tur på rs:en, jag blev faktiskt en hel hundradel ojämnare än Assarsson, men lika snabba på hundradelen var vi i.a.f. ;-) Jag får så klart ta tillfället i akt att gratulera övriga pristagare i rs:en, Golf mk2 för hela slanten, från skåne och Åland.


Sorry Barbapappa men jag glömde ju dig och Assarsson!
Grymt jobbat av er båda då ni var i en klass för sig med både snabba och jämna tider!
Såg lite oroväckande ut på lördagen då jag nosade Assarsson bara två sekunder efter! ;)

Falcor
2008-06-08, 22:27
Har varit hemma några timmar nu och varvat ner lite.
Märklig känsla att vara på BugRun utan bil, det vill jag inte göra om...

Kul att träffa alla och tjöta lite, eller mycket. :-)

Barbapappa
2008-06-08, 22:29
Någon som har koll på vilka bilar som vann priser?
Cullberg är den enda jag vet..mk3 så var det en röd variant.
mk4 nån breddad historia som var svart vit med rödaktiga fälgar, har vunnit förr men minns inget namn.
transporter vann caddymannen.
silvriga polon från norge vann Lupo/polo.
Passat vann den vita 4-dörrars från 'die allers vaerste' i norge.
golf 5 vann den svarta norska med air-ride
mk1 vann nån norsk vit etta? eller om det var gti?
bästa lack vann en new beetle med motivlack från gbg eller vart var den från?

Det var väl några i.a.f ;-)

Barbapappa
2008-06-08, 22:30
Märklig känsla att vara på BugRun utan bil, det vill jag inte göra om...Vems var Passaten då? ;-)

Cullberg
2008-06-08, 22:33
Tack så mycket grabbar =) Skulle hälsa till Patrik från min flickvän... Var något om nån AC =) hehe

Patriks lilla bil var inte dåligt fräsch den förövrigt... Bland många andra fina bilar såklart! Norge hade grymt snygga bilar helt klart... Någon som vet hur stora fälgar det var på den svarta golf V som vann?

Stod och kollade när barbapappa åkte på rs banan... Det gick undan kan jag lova! Roligt att en liten lupo kan smiska R32... Men det märks att det beror mycket på förraren =)

D_Stenlund
2008-06-08, 22:37
längtar redan ner, var en enormt mysig helg.

riktigt riktigt kul

Faltdach
2008-06-08, 22:40
GTi klubbens Finaste bil.

1. Erik Cullberg. 2002 GTi 25 års-jubileumsmodell. Röd.
2. Patrik Jonasson. Röd... Superfräsh helt original golf från början på 80-talet.
3. Jerry Svensson. Mk2 med Tyskstuk! Svart med mirra-lack och vit inredning.


BugRuns klassser... vattenkylda:

Mk1. Bajsbrun med ekerfälgar och koner.
Mk2. Pärlvitt turbobygge med Smidht TH-Line fälgar.
Mk3. en röd variant med otrolig finish och små detlajer som man i första anblicken inte såg... tog ett tag att se hr mycket som var ändrat;)
Mk4. Klarbys golf. Nu vit och svart.
Mk5. Svart Norsk Air-ride med otroligt stora och blanka fälgar. BH i fronten.
Passat. Även denna från Norge. -75 TS Automat Vit med svart huv och gula framlysen.
Polo. Silver med svart tak. Norsk.
Bästa Innovation. "Rosti" eller Hillbillie-golfen.
Bästa Lack. Beetle från Gbg, med motivlack och mycket annat bygge...
Bästa motor. sjukt snyggt svensk Mk1 bygge med TT-bräda bla... Tyvärr ej färdig. Men hoppas den kommer igen tills -09.
Transporter. Caddyman med 500 ponnysar.
GTi. Vit Norsk ur-gti.

danno
2008-06-08, 22:44
kan säga att det gick över förväntan med min 5000kr bil. lyckades få 0,00 i diff på rs-banan... hade det inte varit för en kon som tuchade bilen så hade jag tagit det priset..
fint bevis på att det inte behövs en dyr bil för att ha lite kul.
nästa år ska ettan vara färdig=)

daniel

Freiholtz
2008-06-08, 22:53
Tackar för en trevlig helg å ytterligare ett år med kanonväder! Roligt att fått visa bilen i färdig version, ganska iallafall ;) Får väl lägga på lite mer klarlack å tokpolera efter de =)

VWGolIV
2008-06-08, 22:55
Trevligt får jag också säga att det var.

Har aldrig kört RS men tog några varv med r32an och det var himla skoj får jag säga.
Tackar även alla som hjälpte till.

Fick hjälpa nån snubbe med en mk4 som inte hade någon gas...
Dock verkade det som att batteriet gav för dålig spänning då jag hittade en massa fel som var låg spänning med min vag-com.
Hoppas de kom hem, tydligen hade de 50 mil att köra.

P-plats.se
2008-06-08, 22:58
Fick hjälpa nån snubbe med en mk4 som inte hade någon gas...
Dock verkade det som att batteriet gav för dålig spänning då jag hittade en massa fel som var låg spänning med min vag-com.
Hoppas de kom hem, tydligen hade de 50 mil att köra.

Låg spänning i batteriet kan ge många lustiga fel...
...såkade själv ut för det förra året på Bug Run efter att ha haft i kylboxen hela helgen!
Givaren på spjället fick fnatt...

Falcor
2008-06-08, 23:02
Vems var Passaten då? ;-)

Den räknas inte... ;-)

HRC
2008-06-08, 23:04
Låg spänning i batteriet kan ge många lustiga fel...
...såkade själv ut för det förra året på Bug Run efter att ha haft i kylboxen hela helgen!
Givaren på spjället fick fnatt...

Att komma ihåg till nästa år:

"Bilbatteriskydd
För 12 V cigarettändaruttag. Stryper automatiskt strömtillförseln till den anslutna apparaten när batterispänningen hotar att bli för låg. Detta försäkrar att det alltid finns tillräckligt med ström kvar i batteriet för att kunna starta bilen. Inspänning: 12 V. Ansluten spänning: 12,5 V ± 0,3 V. Strypspänning: 11,2 V ± 0,3 V. Max. driftström: 10 A. Art.nr 38-245"

Från Biltema.

Min box gick ett dygn innan grunkan härovan tyckte det kunde vara nog. Då var det bara att koppla in nästa batteri. Kall dryck är viktigt.

J.L
2008-06-08, 23:06
Någon som vet hur stora fälgar det var på den svarta golf V som vann?


Jag stod länge och väl och försökte hitta, men på alla 4 måste texten
varit innanför hjulhusen, men jag gissar starkt på 20", måste varit luftkuddar
på den?

Barbapappa
2008-06-08, 23:26
"Bilbatteriskydd"Första gången jag körde med detta i år, funkade kanon. Man fick med nöd och näppe igång maskinen men, det var väl precis tillräckligt med ström för den small igång i.a.f... ;-)

BALAN
2008-06-08, 23:26
Tack för en rolig helg. Kommer det upp nån lista med lite RS tider tro?

Finn
2008-06-08, 23:55
Sådär ja då har man hunnit landa igen efter en pizza å en dusch. Detta var nog d roligaste av dom 4 BugRuns jag vart på. Träffade mycke roliga människor, speciellt sgt nelson å D_Stenlund som delade camp me oss. Klarade mig även från att bli solbränd som förra året vilket var skönt :)

Jag vet att d e dumt att klaga på vädret men att åka hem i 30° var fan inte roligt utan AC. Kändes verkligen som att jag stod på gränsen till solsting hela vägen hem.

Och så slog man ju till å betalade medlemsavgift oxå :) Men en grej som borde fixas till nästa år e ju helt klart placeringen av GTI-klubbens tält. Så gott som osynligt tills Manny ställde dit sin bil (sjukt fin btw, kudos!).

Men nu e d dags att knoppa in, arbetsdag imorrn :) Simma lugnt boys!

Holmgren
2008-06-09, 00:03
Men en grej som borde fixas till nästa år e ju helt klart placeringen av GTI-klubbens tält. Så gott som osynligt tills Manny ställde dit sin bil (sjukt fin btw, kudos!).



Det där håller jag med om. Gick flera varv för att leta upp det där tältet. Hittade först efter telesamtal med Ovredsson.

Cullberg
2008-06-09, 00:05
Jag stod länge och väl och försökte hitta, men på alla 4 måste texten
varit innanför hjulhusen, men jag gissar starkt på 20", måste varit luftkuddar
på den?


Tror inte det var luft på den... Låg bakom den på vägen hem! Den var sjukt låg, Måste nästan varit större än 20 =)

Lilla_Vargen
2008-06-09, 00:25
Fifan va lysande. Inga bromsar kvar, en nypa bakis, solgrillad och skitsnack med massa typer! Kan det bli bättre?

Jag fick totalslut på beläggen på sista körpasset, hade överhettat en aning, den svarta färgen på beläggen hade förkolnats och blivit vit (!). Körde hem ca30 mil med minimalt bromsande.

Tack alla GTIklubbskamrater (och alla andra) för ett lycklat bugrun!

Bra jobbat om nu bromsarna var helt väck !!!
Gjorde samma grej för 3 år sedan körde metall mot metall sista 10 varven sista passet.... inte så bra nyp... men man vill ju köra !!!

Kan inte göra annat än att hålla med om solgrillad och slut efter en fin-fin Bugrun 2008.

Golf Racing
2008-06-09, 00:30
Tack För en Skit kul Helg.. Helt underbar .. Jag bara gick om kring o mös o drack öl (snacka mycket skit). Inget putsande o ingen körning i år. oj vad man har missat mycket dom andra åren.. Råttan höll både ditt o hem förutom ett litet missöde, stål pinne i genom kylaren på motorvägen men inget inte kylarcement fixar.
Får lägga i andra växeln nu på Caddy bygget så jag hinner till nästa år ( redan stressad)
Tack än en gång för en väldigt trevlig Helg

Barbapappa
2008-06-09, 00:45
Gick flera varv för att leta upp det där tältet.Det stod väl där det alltid brukar stå? ;-)

Tror inte det var luft på den...Vi snackade med norrmännen med 'duploboy' (vit mk5 gt 170) i spetsen och som jag fattade var både golfen och jettan luftsänkta, för han var så nöjd att hans bil var lika låg utan luft... ;-D Dailydriver med klass.

Lillen
2008-06-09, 00:53
Äntligen hemma i normal värme igen.

Jag åkte redan på Torsdag eftermiddag.
Var nere 02.30 på natten.
Tog plats tillsammans med Ovredsson.
Blev kul med så många olika människor i vårt "Norrland" i år.

KUL att träffa alla nya människor i år.
Tack för ett kul Bug Run.

Jetta nödlösningen var kanon.
Åkte bana så jag blev nöjd.
I ett sträck 55minuter på fredagen.
Fläkten startade inte ens i depån sen.
Sedan alla pass jag bara han med på lördagen.
Kanonbil som inte strular......undrar om jag kanske ska tänka till nu??
Fixa en bil man slipper skruva skiten i innan träffarna?

Ni som pratat med mig under kvällen får som vanligt ursäkta för att ni inte fick en syl i vädret och under dagtid har ja ingen ursäkt för mitt handlande =)

Massa bilar och fina byggen var det.

Solbränna är bara förnamnet.
Jag är VIT , solen är varm som FAEN = Räka look på min hud.
Som det skall vara änfast solskyddet fanns.

Året till ära hade jag fixat ungdoms/alkodrickat KIR med mig.
Skulle få folk att fatta det fina med drycken.....tror bara det var jag som fattade.
Iaf med tanke på resultatet och karaktärsbristen vad gäller mängden dricka =)

Skönt att vara hemma!

Borbos
2008-06-09, 01:02
Stort tack till alla funktionärer som hjälpte till !!!!
Utan er hade det inte funkat !!

RS tider kommer under under början på veckan.

Vilken underbar helg det var.....

Jocke.A
2008-06-09, 01:17
[QUOTE=
Blev även en tur på rs:en, jag blev faktiskt en hel hundradel ojämnare än Assarsson, men lika snabba på hundradelen var vi i.a.f. ;-) Jag får så klart ta tillfället i akt att gratulera övriga pristagare i rs:en, Golf mk2 för hela slanten, från skåne och Åland.

Grattis även till Cullberg för finaste bil, sannerligen skillnad på puts mot när jag såg den på träff för nån månad sen med vinterdäck. ;-) Snyggt jobbat.[/QUOTE]
-------------------------------------------------------------------------------
Som sagt kul var det man åkte upp Torsdag var framme kl 19:00 ca och körde hem 15:30 söndag och nu har man duchat och ska ner i bingen.

Tack även alla som gjorde årets RS bana så rolig och spännande som det var.
Jag och barbapappa har ju tampats innan så när han kört sin runda var man lite skakis men det lyckade även dätta år och nu har man vunnit RS på Bug Run för tredje året i rad.
Sen att man lyckades med jämnast tid också är ju en bonus.
Grattis till Lenny Stålhammar också som hade tredje snabbast tid.

Synd att man missade helt Finaste bil som var på Lördagen redan.
Synd också att man inte hann gå runt och titta på alla fina bilar detta året men det var ju fullt med banåka istället.

Tre saker man minns från årets Bug Run.
1. Iskalla duchar.
2. Mycket trevliga människor.
3. Vi i SKÅNE ligan på lungna campingen blir bara större och större.

Tack än en gång för detta årets höjdpunkt.

VWGolIV
2008-06-09, 01:21
När det gäller batteriskydd så tog jag med mig 2 fulladdade batterier och körde kylväskan där på. Det räckte hela fredagen och lördagen inkl natten.
Söndagen kunde kvitta.
Jag hade iof husvagn så plats fanns där gott om.

squid
2008-06-09, 02:40
då var man hemma igen :)

for ner torsdag, var framme runt samma tid som Lillen :)

in och slog upp tältet/tälten.. sen kom ölen fram..

KANON väder var de iaf.. och tur var väl det.. hehe

kall pilsner, varm sol, fina bilar o kolla på...
i efterhand : röd som en kräfta, ont i ryggen (ont o sova utan madrass) och en jävla huvevärk .. :)

var även vi från Östersund som hade dom flesta rosa stolar märkte jag efter en vandring runt på campingen :P

Janne.M
2008-06-09, 03:47
Ja nu är man hemma igen, skönt får bli en dusch och sen slå av mobilen tills man självvaknar.

KÄndes som om det var mycket samma bilar som förra året, men ändå riktigt schysst standard. Gillade verkligen den gråa mk1:an med TT bräda och den orange/röda norsken? med Rs: fälgar. Ska jag verkligen köra mk2? ;)

Kul att träffa lite nytt folk också, då vi delade camp med det gamla vanliga gänget plus ovredsson, Tobbe och brorsan hans mfl.

Hcon
2008-06-09, 05:04
Takk for et fantastisk treff. Första gang og definitivt inte sista.

Jonas I
2008-06-09, 08:03
Man kan väl inte säga annat än att man håller med alla andra. Tack för ett bra Bug Run. Lite besviken dock att det inte blev några finaler på strippen bara.

Caddyman
2008-06-09, 09:39
Jag gör som alla andra, o tackar för en MYCKET trevlig o kul helg.
Vill även tacka för alla trevliga o roliga komentarer om min bil. :)
Jag hade skitkul, fast vxl-lådan o fästet inte ville som jag.
Även trevligt att få ett pris för sin bil.
Det har jag aldrig fått innan.
Men det hade varigt kul att få höra motiveringen, om varför just jag skulle ha det.?? :-)
Nästa år ska jag inte köra strippen på söndagen.
Jag missade ju hela utställningen, så jag fick inte se era fina bilar. :/

Åter igen tack till alla som gjort Bug Run till ett så trevligt evenemang.

Mike
2008-06-09, 09:53
Jag gör som alla andra, o tackar för en MYCKET trevlig o kul helg.
Vill även tacka för alla trevliga o roliga komentarer om min bil. :)
Jag hade skitkul, fast vxl-lådan o fästet inte ville som jag.
Även trevligt att få ett pris för sin bil.
Det har jag aldrig fått innan.
Men det hade varigt kul att få höra motiveringen, om varför just jag skulle ha det.?? :-)
Nästa år ska jag inte köra strippen på söndagen.
Jag missade ju hela utställningen, så jag fick inte se era fina bilar. :/

Åter igen tack till alla som gjort Bug Run till ett så trevligt evenemang.

Jag var lite besviken på din caddy, den brukar ju smälla som en hagelbrakare när du växlar :D

Sjukt ballt bygge, stod länge och kikade på den.

Var det du som bänkade 530hk?

Mini_me
2008-06-09, 10:02
Jag får väl oxå säga tack för detta Bugrun..helt klart roligaste av dom jag varit på.
Grymt kul att träffa alla som man sett/pratat med här och även många nya ansikten som man aldrig träffat annars.

Bra stämning iår tycker jag.

Årets mek insats (enligt mig) går till Pzazzz sm traila ner sin Vento (Bakom en Golf 2á) med defekt växel låda ,byte den där , satte eld på bilen - lagade , koka bilen på banan - lagade , sköt värme paketet - koppla förbi , rasade Katalysatorn...och detta utan att deppa ihop totalt.

Årets skönaste kommentar (enligt mig) kommer ifrån Kalmar pojken som kläckte ur sig : " Nej tack jag har flickvän" när en lite små packad finne kom med en cigg i munnen och gjorde "har du eld?" med handen...hysteriskt kul uttryck på pajsaren...som blev bättre när Kalmar killen skulle tända hans cigg på våran eld och höll på att bränna sönder nyllet...aldrig garvat så mkt innan=)

Enda felen jag fick var att ABS lampan började lysa men som slockna senare och att bilen kokade när vi kom till Södertälje - kö country - (dock löste sig detta genom att riva bort nr plåten och grillen för mer kyl luft) ...vilket ledde till att vi fick ta slinger bulten till Tungelsta och sen vidare till Solna...liiiten omväg men helt klart kul.

Stort tack till Raz som agera tid kort åt mig..ska komma ihåg att printa ut tiderna nästa år ;-D

Och nästa år skall jag ta med mer än våt servetter till att tvätta bilen med=)

Och till Finn , Sgt.Nelson och D_stenlund...stort tack för att allt blev så bra!

Och all andra i klubben och styrelsen ...DANKE! =)

(Va många Och det blev...)

Barbapappa
2008-06-09, 12:51
Vems var alla röda Luposarna som var där på lördagen förresten, tänkte kikat närmare på dom men jag letade och hitade inga senare på kvällen eller på söndagen... ;-(

Henrik.M
2008-06-09, 13:16
Nyss uppstigen och en aning trött i ögat är man.
Kroppen är som en stel pinne , men man har överlevt även denna gång. ;-)
Tror det var ett av dom 5 bästa bugrun åren jag haft , träffat mycket roligt folk som man jiddrat med & vissa har man skålat och skrålat med.

speciellt tack till det trevliga sällskapet under lördag kväll som var med och partade utanför camp norrland......ni vet vilka ni är. ;-)




Året till ära hade jag fixat ungdoms/alkodrickat KIR med mig.
Skulle få folk att fatta det fina med drycken.....tror bara det var jag som fattade.
Iaf med tanke på resultatet och karaktärsbristen vad gäller mängden dricka =)

ÖKX (överkalixbon) sken ju upp som en sol när den flaskan åkte fram........den blev iofs lika fort tom också.
Själv blev jag som en sol när den mörka rommen och colan kom fram.


Tack för en oförglömlig helg.......ingen nämnd ingen glömd. ;-)

Elva
2008-06-09, 13:41
Tackar oxo för ett trevligt BugRun.

På fre. morgon kom jag på att jag glömt byta bromsbelägg innan jag körde upp. Jaja dom får hålla så länge som dom gör tänkte jag. Höll inte alls länge, tog slut redan på banpasset på fredagen. Ner till mekonomen i Mjölby på lör. förmidda och handlade ett par nya. Tillbaka och byta dom och sen var det ut på banan igen.
Inte direkt några kanon belägg men det gick iaf att köra.

Sen så lyckades jag få 3de snabbaset tid på RS-banan. Alltid trevligt.
Gratulerar Assarsson och Barbapappa till första och andra platserna.

Mina bilder kommer upp när jag hinner och orkar.

tjipp
2008-06-09, 14:06
Kanonhelg.. dock tampas man med en enveten förkylning som tillsammans med pollenalergi gjorde helgen aningens mindre bra..
gick åt 1st toarulle om dan till den stackars läckande snoken..
+allt övrigt med värkande kropp kliande och rinnande ögon mm. mm.
,som kanske inte mår bäst av att köra 50-60 mil nercabbat, men har man cab så skall taket vara nere!! =)

Men som sagt, vädret.. oj oj oj så varm det va när vinden var stilla!
Mycket trevligt folk och trevliga bilar, tycker det verkade som det var lugnare i år än det brukar, inga finnar som spelade tokhög musik kl4 på mornarna, inte särskilt mycket stollvarvningar av bilar när man vill sova osv.
Är det bara jag som sov extra bra eller var det lugnt!?

tummen upp till norrmännen som har hög klass på sina bilar, och ett trevligt humör..

Bara för oss svenskar att ta oss i kragen och skärpa upp oss! =)

Lillen
2008-06-09, 14:50
ÖKX (överkalixbon) sken ju upp som en sol när den flaskan åkte fram........

Haha ÖKX gillar ju allt med alko i =)


tycker det verkade som det var lugnare i år än det brukar, inga finnar som spelade tokhög musik kl4 på mornarna, inte särskilt mycket stollvarvningar av bilar när man vill sova osv.
Är det bara jag som sov extra bra eller var det lugnt!?

Tycker det var MER fest men lugnare överlag.
Helt rätt stil med andra ord.

Fick åxå sova mycket bra tills solen steg upp och kokade innanmätet i tältet = MIG!

Faltdach
2008-06-09, 14:50
Men det hade varigt kul att få höra motiveringen, om varför just jag skulle ha det.?? :-)


Snabba Transporter!

Tillägg... sjukt snabba transporter;)

sgt_nelson
2008-06-09, 15:51
Och till Finn , Sgt.Nelson och D_stenlund...stort tack för att allt blev så bra!

Och all andra i klubben och styrelsen ...DANKE! =)

(Va många Och det blev...)

Får tacka tebax! Stenlund finn och mini me för en underbar helg + alla andra störtsköna människor man träffade!

snart åker projekt tråden upp oxå... Lupon är ju såld men... hmm hur ska man säga.. det nya projektet har iaf något att "stå på" om man säger så... mer detaljer kommer dock om detta lite senare!

Tack för en bra helg allihopa!!

pzazzz
2008-06-09, 15:59
tack lasse för komplimangen...


Hade sjukt kul på BugRun äve detta år, men nu åker bilen in i garaget för resten av året... Måste renovera maskin, byta katt och lite sånt... Men skoj var de iaf... ;)


Måste väl dock säga att iaf jag personligen anser fel bil van transporter...

ovredsson84
2008-06-09, 20:15
Tack för ett trevligt bug run alla jag träffa där...

Hoppas alla norrläningar klarade av skånskan... =P

Mycket trevligt folk och bilar och tillställning..

Lillen och henke jag gick och letar efter er ett varv innan vi körde men hitta er ej... Hoppas ni löste allt.. =/ annars e jag skyldig er en tjänst nästa år... och tackar för en kanon helg med er...

Henrik.M
2008-06-09, 20:22
Lillen och henke jag gick och letar efter er ett varv innan vi körde men hitta er ej... Hoppas ni löste allt.. =/ annars e jag skyldig er en tjänst nästa år... och tackar för en kanon helg med er...

Nä det är lungt , jag förstod att du bestämt dig när tältet var borta så det var ingen fara på taket.
Tack för sällskapet det var både uppskattat och trevligt. ;-)

jönsson
2008-06-09, 20:29
GTi klubbens Finaste bil.

1. Erik Cullberg. 2002 GTi 25 års-jubileumsmodell. Röd.
2. Patrik Jonasson. Röd... Superfräsh helt original golf från början på 80-talet.
3. Jerry Svensson. Mk2 med Tyskstuk! Svart med mirra-lack och vit inredning.


BugRuns klassser... vattenkylda:

Mk1. Bajsbrun med ekerfälgar och koner.
Mk2. Pärlvitt turbobygge med Smidht TH-Line fälgar.
Mk3. en röd variant med otrolig finish och små detlajer som man i första anblicken inte såg... tog ett tag att se hr mycket som var ändrat;)
Mk4. Klarbys golf. Nu vit och svart.
Mk5. Svart Norsk Air-ride med otroligt stora och blanka fälgar. BH i fronten.
Passat. Även denna från Norge. -75 TS Automat Vit med svart huv och gula framlysen.
Polo. Silver med svart tak. Norsk.
Bästa Innovation. "Rosti" eller Hillbillie-golfen.
Bästa Lack. Beetle från Gbg, med motivlack och mycket annat bygge...
Bästa motor. sjukt snyggt svensk Mk1 bygge med TT-bräda bla... Tyvärr ej färdig. Men hoppas den kommer igen tills -09.
Transporter. Caddyman med 500 ponnysar.
GTi. Vit Norsk ur-gti.


Mk1an som van bästa motor är en polare till mig, han va rätt nöjd över resultatet med tanke på att han inte hann få ihop de i tid, fy fan va han har stressat senast veckorna!! :-)))

ovredsson84
2008-06-09, 20:31
Oki gött ju, hade jag haft nr eller papper och penna så hade jag lämnat en lapp..

Det var gött att köra på natten kan jag ju säga..

Lillen
2008-06-09, 20:46
Hoppas alla norrläningar klarade av skånskan... =P

Lillen och henke jag gick och letar efter er ett varv innan vi körde men hitta er ej... ...

Haha skånskan gick det fint med.
Leta gjorde du rätt i men hitta oss brukar vara svårare =)
Även jag klarade mig fint dock fattade ja nog aldrig att du skulle åka så tidigt , beror nog på en del intag av vitaminerna som gjorde att hörappa nog fungerade dåligt =)

KUL att ses och att du hejjade när vi kom dit annars hade jag aldrig fattat att det var du , ses och hörs nästa gång.

NossePosse
2008-06-09, 21:26
Årets skönaste kommentar (enligt mig) kommer ifrån Kalmar pojken som kläckte ur sig : " Nej tack jag har flickvän" när en lite små packad finne kom med en cigg i munnen och gjorde "har du eld?" med handen...hysteriskt kul uttryck på pajsaren...som blev bättre när Kalmar killen skulle tända hans cigg på våran eld och höll på att bränna sönder nyllet...aldrig garvat så mkt innan=)


måste fråga, hade denna kalmar kille grön camokeps, ljus t-shirt och camoshorts?även kort till längden?

isf så måste jag se över mina aloholvanor. hahaha

P-plats.se
2008-06-09, 22:23
Mk1an som van bästa motor är en polare till mig, han va rätt nöjd över resultatet med tanke på att han inte hann få ihop de i tid, fy fan va han har stressat senast veckorna!! :-)))

Roligt att höra för det var den grymmaste Mk I:an på Bug Run men som du skriver var det för många saker som inte var färdiga.
Vi i Juryn ville dock sporra honom lite med motiveringen till hans vinst...
...så hoppas nu han kommer med bilen igen nästa år!

pekka kiiskilä
2008-06-09, 22:31
Jag får väl säga att det var en mkt trevlig helg och trevligt folk (Camp Norrland) hehe,

Så dom jag ej nämt vet ju själv vilka det är.

Lillen
2008-06-09, 22:39
Själv bara MÅSTE jag tacka Pekka & Sandra.
Utan dem hade svultit ihjäl och mått illa.
Fick frukost och middag serverat.
Dessutom bilen servad av deras team på fredagen =)

STORT TACK TILL ER!

ovredsson84
2008-06-09, 22:47
Haha skånskan gick det fint med.
Leta gjorde du rätt i men hitta oss brukar vara svårare =)
Även jag klarade mig fint dock fattade ja nog aldrig att du skulle åka så tidigt , beror nog på en del intag av vitaminerna som gjorde att hörappa nog fungerade dåligt =)

KUL att ses och att du hejjade när vi kom dit annars hade jag aldrig fattat att det var du , ses och hörs nästa gång.


MMm det tyckte jag med.. jag hugger nog platsen under trädet nästa år också... hos er.. =P

Nisser
2008-06-09, 22:58
Kul träff!
Första jag var på...
Fick verkligen lust att sälja Golfen och köpa/bygga en ny stereobil till nästa år..

Visseligen redan bestämt att jag ska bygga nått och ställa ut på Elmia hos en av sponsorerna, men Bug Run fick mig att inse att jag ska ha en till VW! :D
"Även fast det inte verkade märkestvång för att ställa ut på Bug Run..."

Enda negativa jag upplevde var kylan i duschen som fick mig att skrika som en flicka, och de tjuvaktiga drägg som stal en platta öl av mig.

Annars hade jag skitkul!
Folk var så snälla trots att bilen såg ut som skit pga en lokal lackfirma..

Mvh Patrik Nisser

J.L
2008-06-09, 23:09
Det var en väldigt rolig upplevelse, första bug run för min och sambons del, även
polaren och hans sambo som var med, vi var väldigt nöjda med helgen!

Roligt att träffa både gamla och nya ansikten, P.plats, Junfors, joeel, var det tjipp
som körde den svarta mk1-cabben i karavanen? fick inte riktigt klarhet i vem det var
hehe, Cullberg och Balan i karavanen på fredags-morgonen.

Under Lördagkväll träffade jag Mini_me, Finn, sgt.Nelson, Manny.... sen börjar det
mörkna om jag träffat någon mer hahaha sorry om jag missat någon, får påminna mig vettja :-)

Faltdach har jag inte träffat tidigare heller, kul att ses.

Pekka, Sandra och Lillen är ju välkända ansikten, åtminstone de två första hehe

Var det några mer på lugna campingen som blev väckta av "båtsman" som skällde
över en timme på Lördags morgon? blev ingen sovmorgon där inte.

Tack alla för en underbar träff, blir garanterat repris nästa år!
Men då ska jag försöka vara någon timme eller två tidigare framme vid grindarna.


/ Johan


edit:
Bonus-bild, redo för partycampingen Lördag kväll :-D
http://www.geting.se/viewimage.php?image=107638-BugRun017.jpg

pekka kiiskilä
2008-06-09, 23:17
Bonusbilden är en sak som etsades fast i mitt minne hehe och du blev lite mer rund under fötterna lite senare under kvällen.

Lillen du vet ju hur jag är när någon behöver hjälp= Man hjälper alltid sina vänner om jag kan i mån om tid mm.

Hcon
2008-06-09, 23:25
Vi nordbaggar gleder oss allerede til neste år, startet ny tråd på VACN forumet oxo.

Finn
2008-06-10, 00:21
måste fråga, hade denna kalmar kille grön camokeps, ljus t-shirt och camoshorts?även kort till längden?

isf så måste jag se över mina aloholvanor. hahaha

Svar nej, färg på shorts kommer jag inte ihåg men svart tight t-shirt å ljust hår hade han iaf. Hängde me sin polare som hade den svarta kittade Lupon. Kan vart den coolaste Lupon på länge enligt mig :) Hette Alex gjorde han oxå. Han insisterade på att jag skulle ta hans nummer. Undra om han verkligen hade tjej?

Barbapappa
2008-06-10, 00:58
var det tjipp som körde den svarta mk1-cabben i karavanen? fick inte riktigt klarhet i vem det var heheStämmer bra det, Tobbe & Jenny åkte mk1 cabben med Porschehjulen på... :-)

TheDeadDorkster
2008-06-10, 01:47
Är nu också hemma. 240 mil, 4 tankningar, och 5 dagar senare: Nöjd, trött, sliten, men glad!

Om årets Bug Run:

*Kännde igen ganska många bilar tyvärr.
*Varmt
*Tack gode gud att det finns 12v kylboxar
*Mer vackert kvinnofolk (tack Golf666, Kroll, Timbertaz och många andra att ni kunde övertala dom att följa med!)
*Passaten är en törstig djävul. Snittade totalt 0,99L/mil hela resan!
*Se till att man har en person som stannar nykter så man slipper knalla hem från Statoil!

Vi ses igen nästa år!

Jonas I
2008-06-10, 07:57
Någon som vet hur priserna i strippenkörningen fördelades?
Gick de på kvaltiderna eller gick de på vilka som var kvar i stegarna?

Freiholtz
2008-06-10, 09:26
P-plats.se> Blev de nån bild på Sune i min bil? =)

P-plats.se
2008-06-10, 10:03
P-plats.se> Blev de nån bild på Sune i min bil? =)

Trodde inte du menade allvar när du sa att de va ok...
...han hade kanske blivit tokig där inne när han såg vad du gjort med hans kompisar! ;)

Freiholtz
2008-06-10, 11:34
Trodde inte du menade allvar när du sa att de va ok...
...han hade kanske blivit tokig där inne när han såg vad du gjort med hans kompisar! ;)

De hade inte varit några problem alls, de hade varit en festlig bild tror jag =) Vi får de när tillfälle ges en annan gång...

J.L
2008-06-10, 13:43
Stämmer bra det, Tobbe & Jenny åkte mk1 cabben med Porschehjulen på... :-)


ok tackar, tjejen knäppte en snygg fartbild på den på motorvägen,
dessvärre sken solen för mycket i rutan så hennes lår kom med ( ;-) )

så det blir bara jag som får dregla över den bilden muhahaha

Finn
2008-06-10, 17:50
ok tackar, tjejen knäppte en snygg fartbild på den på motorvägen,
dessvärre sken solen för mycket i rutan så hennes lår kom med ( ;-) )

så det blir bara jag som får dregla över den bilden muhahaha

Haha, exakt samma sak hände oss när tjejen plåtade Mini_me´s Corre i farten.

wenis
2008-06-10, 19:14
Tack för en trevlig helg...
Hoppas de förlänger bantiderna lite tills nästa år. Lite skralt i år om man får gnälla lite. ( korta pass)... Men men Vi hade de riktigt nice. Trevliga grannar på lugna campingen. Ses nästa år hej hej

Köberg
2008-06-10, 20:39
Tackar alla för en riktigt nice helg!!!
Helt underbar,Bästa "Bugrun" för min del absolut...

Samt tack till alla er som tog bilder!

Hade man inte kunnat Öppna på Torsdagen i forsättningen???

Bert
2008-06-10, 20:53
Tackar ochså för en trevlig helg . Grattis jocke och Elva för priserna i rs banan.
Monzen töserna tackar för åk turen upp i din fina Golf cab.Tack Elva för att du tog hand om vårt bagage både dit och hem.
Ps jag säger som Anders tjugo över tio är jag vaken igen (sen sov Anders för kvällen)Ha ha .
Vi hörs på Bug Run 2009 längtar.
Mvh Bert

Caddyman
2008-06-10, 20:58
Måste väl dock säga att iaf jag personligen anser fel bil van transporter...


Jag ifrågasatte själv varför min caddy skulle ha priset "transporter".
Det jag fick till svar var att, juryn tyckte det.
O då e man ju dum om man inte tar emot det.

Henrik.M
2008-06-10, 22:58
*Se till att man har en person som stannar nykter så man slipper knalla hem från Statoil!

Jag vill påpeka att jag var nykter för jag sätter mig aldrig och kör bil om jag är bakis!
Gick över på vatten 23.00 & vi var på statoli 10 timmar senare.
Anledningen till att jag beslutade att lämna bilen där några timmar var för att jag inte ville chansa & tydligen ville ingen annan av dom 5 personer som åkte med mig ner till statoli det heller.
Vi hämtade bilen 2 timmar senare och det gick alldeles utmärkt. ;-)

Sen har ju lite friskluft aldrig skadad.

Så ingen tror att någon varit och fyllestyrt.

TheDeadDorkster
2008-06-10, 23:05
Jag vill påpeka att jag var nykter för jag sätter mig aldrig och kör bil om jag är bakis!
Gick över på vatten 23.00 & vi var på statoli 10 timmar senare.
Anledningen till att jag beslutade att lämna bilen där några timmar var för att jag inte ville chansa & tydligen ville ingen annan av dom 5 personer som åkte med mig ner till statoli det heller.
Vi hämtade bilen 2 timmar senare och det gick alldeles utmärkt. ;-)

Sen har ju lite friskluft aldrig skadad.

Så ingen tror att någon varit och fyllestyrt.

Jag förstår vad du menar och vill poängtera att det inte gällde fyllekörning. Eftersom jag själv inte visste i vilket skick jag själv var hade jag tagit samma beslut (och körde därför inte). Körkortet är mitt levebröd och tar därför inga risker!

Däremot är det ett tips för framtiden att man för att vara helt säker nästan gång hittar någon som INTE alls har druckit något kvällen innan ;)

Henrik.M
2008-06-10, 23:13
Däremot är det ett tips för framtiden att man för att vara helt säker nästan gång hittar någon som INTE alls har druckit något kvällen innan ;)

Eller så ser man till att bunkra upp snusförrådet. =)

J.L
2008-06-10, 23:49
Jag såg flera stycken som drack och körde bil på Fredagen när vi kom dit,
dålig stil tycker jag...

Henrik.M
2008-06-11, 00:19
Jag såg flera stycken som drack och körde bil på Fredagen när vi kom dit,
dålig stil tycker jag...

Själv upplevde jag hela helgen otroligt lugn och städad jämfört med föregående år.
Man kunde tom med gå på partycampingen fredag & Lördag natt utan att riskera bli överkörd av någon ratt/styrstångsfyllerist.

Sen måste jag säga att det var mycket ordningsvakter iaf lördag kväll som patrullerade till fots , och det är en positiv grej enligt mig.
Har man patrullerande och synliga vakter på området så brukar buset hålla sig i skinnet.
För summerar man mot förra året då det var high chaparall på partycamingen brandsläckare som avfyrades mot bilar , fyllestyrningar med minimotos , slagsmål där folk fick fly för livet från camingen etc etc så var detta år ren drömmen.

För oftast på en sådan stor tillställning så finns det en liten klick idioter som ställer till trubbel som kan förstöra en hel helg........och iår så var det inga sådanna incidenter.

Alla jag pratat med både kända och okända tycket detta var ett lungt och städat år.

Hoppas den trenden håller i sig tll nästa år också.

Mr dOhC
2008-06-11, 00:58
Jag tackar för en 3vlig helg jag också. För min del blev det en omedvetet låg profil denna gång, minglade inte så mkt. Ölen på fre och övriga helgens värme tog ut sin rätt :P. Fick tjötat med ett par st, varav nån ny. I övrigt satt jag i skuggan och tog det lugnt, skymtade lite bankörning och kollade även en del strippen. Årsmötet jag anmält mig till glömde jag helt bort, ber om urstäkt för det, nån fick väl glädje av lite extra fika :)

Precis som Lillen så tackar även jag Pekka & Sandra :) både för dagarna innan och under Bug Run.

Mr dOhC
2008-06-11, 01:04
........och iår så var det inga sådanna incidenter.

En liten () men iallafall, enligt kompisens farsa som pratade med en vakt i söndags morse så välte en kille ett dass med en annan person i nån gång under natten :P

I övrigt håller jag med om att det var lugnt på Praty Campingen, gick ett varv sent i lördags och det var ju typ stendött... jämfört med andra år

JoeSchmoe
2008-06-11, 01:50
Ja!
Tackar som bare den för en heltrevlig helg i ökenklimat!
om ni inte provat o sova i en golf 1, gör det! :)
kul o åka karavan ner med fina golfar.. konstigt skåp i mintgrönt som hängde på bara...

tack för varma öl, o kir
tack för att mina fingrar inte är i slamsor ;)
(ta inte i snabbt roterande blad)

o framförallt trevligt sällskap!

tills nästa år!

Manny
2008-06-11, 01:56
Tack för nattamaten joel :D

JoeSchmoe
2008-06-11, 02:29
Tack för nattamaten joel :D

det var mitt nöjje =)

Manny
2008-06-11, 11:10
D va kjempeflott! :P

Raz
2008-06-11, 12:37
Jag tycker också att det var väldigt städat på partycampingen jämfört med tidigare år. Det fanns ju inte ens någon PA-anläggning på plats i norskarnas hörn =)

Otroligt skönt att slippa alla minimoto och moppar som åkte runt hur som helst förra året!

Tack för all hjälp och uppmuntrande ord när jag hade sönder ett r-däck på banbilen på fredagen!

Golfmannen
2008-06-11, 14:33
Tack till all er som kom fram med possitiva kommentarer om min bil, riktigt kul det är sånt som gör att man orkar hålla på.
Synd bara att domarbedömningen är under all kritik, det är mer av ett lotteri eller välgörenhet än det är tävling! Speciellt synd är det,eftersom detta gör att extrembilarna väljer att stanna hemma. Det finns liksom ingen poäng i att ställa upp i en utställningstävling där en sänkt bil med fälgar vinner över ett helmoddat totalkoncept med mycket unika detaljer. Roligt är i alla fall att höra att alla i publiken tycker helt annat än domarna själva.Det här är inget vanligt gnällande utan mer av ett tips till framtiden att en domarutbildning kanske skulle sitta fint, titta på ett NCCA protokoll tex.
OBS jag vill påpeka att detta inte gäller alla domare samt att jag tycker det fanns mycket riktigt fina byggen på plats och att allt handlar inte om hur mycket delar man sätter dit, men unika detaljer samt hur komplext det varit att utföra skall löna sig.
Håll tjafsandet borta tack, svarar helst inte på sandlådekommentarer.
nog om detta
Tack för ett i övrigt bra evanemang samt tack till alla er trevliga vw fantaster

P-plats.se
2008-06-11, 16:12
Tack till all er som kom fram med possitiva kommentarer om min bil, riktigt kul det är sånt som gör att man orkar hålla på.
Synd bara att domarbedömningen är under all kritik, det är mer av ett lotteri eller välgörenhet än det är tävling! Speciellt synd är det,eftersom detta gör att extrembilarna väljer att stanna hemma. Det finns liksom ingen poäng i att ställa upp i en utställningstävling där en sänkt bil med fälgar vinner över ett helmoddat totalkoncept med mycket unika detaljer. Roligt är i alla fall att höra att alla i publiken tycker helt annat än domarna själva.Det här är inget vanligt gnällande utan mer av ett tips till framtiden att en domarutbildning kanske skulle sitta fint, titta på ett NCCA protokoll tex.
OBS jag vill påpeka att detta inte gäller alla domare samt att jag tycker det fanns mycket riktigt fina byggen på plats och att allt handlar inte om hur mycket delar man sätter dit, men unika detaljer samt hur komplext det varit att utföra skall löna sig.
Håll tjafsandet borta tack, svarar helst inte på sandlådekommentarer.
nog om detta
Tack för ett i övrigt bra evanemang samt tack till alla er trevliga vw fantaster


Vill här försöka ge en lite mer nyanserad bild av hur det är att gå domare i en bilutställning.
Själv har jag en hel del erfarenhet av bedömning av bilar både på Bug Run och i GTi klubbens finaste bil och detta gäller även min kollega på Bug Run i år, Jan Axelsson.
På Bug Run får vi riktlinjer att följa och alla pristagare diskuteras fram i hela juryn.
Vi är i dag tre personer som kollar i huvudsak på vattenkylda modeller och fler som kollar på luftkylda vilket vi påtalat tidigare utan resultat.

Som du själv skriver så är inte antalet modifieringar det som gör en till en vinnare. Samma gäller vilket typ av bygge man har som tex. en extrembil eller en mer sober eller orginalbil.
Vi ska kunna bedöma både hur varje typ av bil står sig i sin kategori men även jämföra olika stilar mot varandra. Vi tittar på helheten och försöker se hur mycket jobb och hur jobbet utförts. Vi ser även på hur trenderna är just nu och vi har ett krav på oss att försöka ha en så bred stilmix bland vinnarna. En annan sak som är viktig är att vara lyhörd och motta tips från besökare samt lyssna på vad deltagarna har att säga om sina bilar. Vi bär svarta tröjor med texten ”Bug Run” och ”Domare” just för att deltagare ska kunna ta kontakt med oss och berätta om sina byggen vilket tyvärr är mycket ovanligt.

Att tre personer ska kunna gå igenom alla vattenkylda klasser och bedöma efter protokoll typ GTi klubbens eget eller NCCA är som ni förstår omöjligt.

Vi vet inte vilken bil det gäller i detta fallet men vi blev dock påhoppade av en deltagare som var mycket missnöjd. Helt utan att ha tittat på vinnaren i den aktuella klassen fick vi ta mot påhopp om hur illa vi skött vårt jobb MEN vi fick betydligt fler kommentarer på att vi gjort ett bra val då extremt mycket jobb lagts ner på detaljer i det vinnande bygget. Detaljer som man inte ser vid en första anblick men varje gång man såg bilen hittade man nya modifieringar. Hur som helst vill vi ge en eloge till kille som kom fram till oss för det är inte alla som vågar göra det på det sättet. Personligen skulle jag dock föredra en diskussion istället men intresset från deltagarens sida var obefintligt. Vi fick frågan om vilka kriterier vi gick efter men utan att hinna ge ett svar fick vi höra att det tydligen skiljde flera hundra tusen i byggkostnad. Nu kan detta omöjligt vara samma bygge då ”Golfmannen” skriver ”att allt handlar inte om hur mycket delar man sätter dit, men unika detaljer samt hur komplext det varit att utföra”.

Om våra val var rätt eller fel kan bara ni andra bedöma men vi är i alla fall stolta över vårt jobb på Bug Run och står för våra val till 100%. Vi ser fram mot att få äran att ställa upp som domare även nästa år men anser deltagarna att vi gjort ett dåligt jobb så ska vi självklart inte ställa upp.

Ett tips är att ställa upp i GTi klubbens egna tävling där byggena bedöms helt efter protokoll.
Rolig tävling där extrembyggen och orginalbilar tävlar med villkor som är så rättvisa som möjligt.

Mvh. Patrik Jonasson och Jan Axelsson

Monzen GTi
2008-06-11, 16:34
Tackar ochså för en trevlig helg . Grattis jocke och Elva för priserna i rs banan.
Monzen töserna tackar för åk turen upp i din fina Golf cab.Tack Elva för att du tog hand om vårt bagage både dit och hem.
Ps jag säger som Anders tjugo över tio är jag vaken igen (sen sov Anders för kvällen)Ha ha .
Vi hörs på Bug Run 2009 längtar.
Mvh Bert

Tack ska du själv ha Bert (och alla andra skåningar såklart) för trevligt sällskap! Det var bara trevligt med sällskap i bilen, så man hade nån att prata med (eller rättare sagt pratade) ;)
Fick ett par goa bilder på de små liven oxå. Ska försöka hitta nånstans att lägga upp dem till er.

Golfmannen
2008-06-11, 16:49
Vi är i dag tre personer som kollar i huvudsak på vattenkylda modeller och fler som kollar på luftkylda vilket vi påtalat tidigare utan resultat.


Att tre personer ska kunna gå igenom alla vattenkylda klasser och bedöma efter protokoll typ GTi klubbens eget eller NCCA är som ni förstår omöjligt.



Mvh. Patrik Jonasson och Jan Axelsson


Tackar för svar, alltid kul att få se saker från flera synvinklar.
Det låter som alla får trycka på lite hårdare för att få fram fler domare, samt utbilda dessa.Det måste ju ligga i Bug Run arrangörernas intresse att bilarna blir bedömda på ett bra sätt.

Jag ser det dock som riktigt roligt att ni påpekar detta med detaljer som ni hittat gång på gång ni tittat på en bil, eftersom Inte en enda domare synade någon av våra bilar så noga att detaljer skulle hunnit upptäckas. Innebär detta att ni väljer ut enstaka bilar i förväg att bedömma och skippar andra pga tidsbrist?

Jag har fått klart för mig att Bug Run inte är någon utställningstävling efter internationella regler av modifieringar, utan mer en personlig bedömning av vad som är snyggt, Vilket är helt ok.

vi hörs.

P-plats.se
2008-06-11, 17:29
Tackar för svar, alltid kul att få se saker från flera synvinklar.
Det låter som alla får trycka på lite hårdare för att få fram fler domare, samt utbilda dessa.Det måste ju ligga i Bug Run arrangörernas intresse att bilarna blir bedömda på ett bra sätt.

Inga blir gladare än vi om vi får mer hjälp för det är ett stressigt jobb.
Sen kan alla bli bättre på det dom gör så klart utbildning vore en bra sak för oss alla...


Jag ser det dock som riktigt roligt att ni påpekar detta med detaljer som ni hittat gång på gång ni tittat på en bil, eftersom Inte en enda domare synade någon av våra bilar så noga att detaljer skulle hunnit upptäckas. Innebär detta att ni väljer ut enstaka bilar i förväg att bedömma och skippar andra pga tidsbrist?

Jag har mina aningar om vilken bil det gäller och är så har jag tittat riktigt noga på den och rätta mig om jag har fel men jag tror också att samma jury som gick på Bug Run i år även gett just den bilen förstapriset förra året!?
Rätta mig om jag har fel...

Att vi kan missa detaljer på en eller flera bilar pga. tidsbrist kan säkert hända men personligen tror jag att Bug Runs jury är kompetenta nog att välja ut dom viktigaste bilarna att kolla närmare på.


Jag har fått klart för mig att Bug Run inte är någon utställningstävling efter internationella regler av modifieringar, utan mer en personlig bedömning av vad som är snyggt, Vilket är helt ok.

vi hörs.

Vi följer inga regler för vad och hur något ska modifieras utan juryn ska ha en så bred sammansättning att rådande stiler och smaker ska tävla på samma villkor. Sen ska inte vår personliga smak få råda och det är det som skiljer en bra domare från en dålig, att kunna koppla bort sin egen smak och peronliga åsikter.

Hcon
2008-06-11, 18:05
Hvilken bil var det Golfmannen hadde på Bug Run?

Nisser
2008-06-11, 18:19
Hvilken bil var det Golfmannen hadde på Bug Run?

Tydligen en påkostad bil utan pokal med sig hem...

Hcon
2008-06-11, 18:20
Tydligen en påkostad bil utan pokal med sig hem...

Ikke den hvite og grønne Golf ettan med Ledbakljus vel?

tjipp
2008-06-11, 18:29
ok tackar, tjejen knäppte en snygg fartbild på den på motorvägen,
dessvärre sken solen för mycket i rutan så hennes lår kom med ( ;-) )

så det blir bara jag som får dregla över den bilden muhahaha


Vill se! =)

Manny
2008-06-11, 21:05
Det är lite "vann rätt låt" över detta tycker jag. Går ju att diskutera i all oändlighet...

Henrik.M
2008-06-11, 21:12
Vi klipper snacket om bilbedömning här och nu.
Annars klipper jag tråden.

dandee
2008-06-11, 21:14
Det stod väl där det alltid brukar stå? ;-)
Vi snackade med norrmännen med 'duploboy' (vit mk5 gt 170) i spetsen och som jag fattade var både golfen och jettan luftsänkta, för han var så nöjd att hans bil var lika låg utan luft... ;-D Dailydriver med klass.

Takk for sist, Barbapappa :)
Vi fra Norge hadde det kul, som alltid. Neste år kommer vi med enda flere biler ;)

HRC
2008-06-11, 21:56
Själv upplevde jag hela helgen otroligt lugn och städad jämfört med föregående år.
Man kunde tom med gå på partycampingen fredag & Lördag natt utan att riskera bli överkörd av någon ratt/styrstångsfyllerist.

Nja, det var en kille på lö kväll som sakta gled ett varv med en silvergrå MKIV. Vid 22-tiden gick jag förbi scenen och han hade då blivit haffad av vakterna, vet inte om han kört på någon/något men det såg inte så ut. Polisen kom strax efter, killen fick blåsa och sedan var hans Bug Run över för i år. Troligen också hans bilkörning något år framöver. Han såg rejält ung ut så jag skulle gissa på körkort på prövotid, inte kul att behöva ta om det. Samt dryga böter, var väl en hel del blod i spritomloppet som ställde till det.

Mantorp-området är ju inte allmän väg utan "inhägnat område". Jag undrar om de vanliga reglerna för rattonykterhet/-fylla verkligen gäller, om man hårddrar det? Det vore intressant att reda ut, finns här ingen lärd person som kan göra det?

Egentligen är ju inte fyllstyrning alls försvarbart men jag kan tycka påföljden blev liite hård här. Kanske hade det räckt med en rejäl utskällning och att man tagit bilnycklarna? Fast å andra sidan är det ju otroligt obegåvat att sätta sig i en bil under de förhållandena, massor av packade människor runtikring och allt. Svårt att döma.

Fast jag kan inte låta bli att lida lite med killen, han hade kanske precis köpt sin första bil, drömbilen, och ville bara visa upp den för alla men så blev det så fel.....

Nå, man måste ta ansvar för saker och ting även på fyllan. Faktiskt!

BALAN
2008-06-11, 22:20
Nu är jag inte helt 100. Men jag såg en ung kille gå ur polisbilen och typ säga tack så mycket hejdå till dom sen gick han iväg till alla sina kompisar en bit bort. Kanske samma kille, kanske inte. Detta var vid bajjamajjorna närmast scenen ungefär. Sålänge han körde lungt hade det räckt med en rejäl utskällning tycker jag...

Lilla_Vargen
2008-06-12, 02:24
Vems var alla röda Luposarna som var där på lördagen förresten, tänkte kikat närmare på dom men jag letade och hitade inga senare på kvällen eller på söndagen... ;-(

Fruktansvärt kul att se dessa småttingar nu föröka sig på banan !!!!

Nä nu jävlar måste plutten ut....

Lilla_Vargen
2008-06-12, 02:28
Jag ifrågasatte själv varför min caddy skulle ha priset "transporter".
Det jag fick till svar var att, juryn tyckte det.
O då e man ju dum om man inte tar emot det.

Finns väl ingen Caddy klass ????

Lillen
2008-06-12, 14:45
tack för varma öl, o kir
tack för att mina fingrar inte är i slamsor ;)
(ta inte i snabbt roterande blad)

o framförallt trevligt sällskap!

NICE Jolly.
KIR är skiten!
Skall fixa en hela till dig nästa år.
Då får du åxå lite "bommull för hjärnan".

TA INTE I Martys roterande pinne.
Vadå sa Joel och la handen på FRrrFRRFRRR lät det.
Aj faen sa Joel och kollade......TUR att alla fingrar satt kvar.


Tack för nattamaten joel :D


D va kjempeflott! :P

Kjempeflott med Pölse =)
Tack för maten även från mig

Smooky
2008-06-15, 15:45
Tackar Gti klubben för att ni gjorde det möjligt att åka lite bana !
Kommer väll lite mera förberedd nästa gång , däcken räckte "bara" 40 minuter
men det brodde väll endel på värmen......
En annan grej , nymålade fälgar var lite rymningsbenägna (tackar banpersonalen för lånet av fälgkorset)
Efter att satt bakdäcken fram släppte dom upp dieseln på den rullarna i dynotestet ,tackar för lånet av domkraften vem det nu var !
Resultatet blev i mitt tycke skapligt 207hk 345nm .
Nästa projekt blir en stor VNT snurra i stället för G3an somm sitter där nu.
Detta ska för hoppningsvis ge mer snurr och mindre rök.....

Till nästa gång :
Mera däck
Domkraft
Fälgkors
Ny turbo

J.L
2008-06-15, 15:59
207hk 345nm

Fina siffror, tror jag såg några bilder på din diesel på banan, om det nu var
den vill säga, ser att du bor rätt nära mig också, ska du upp
och köra på kullen på nästa körning ?

Jag hoppade körningen på bug run, tyvärr, det kliade i högerfoten hela
helgen hahaha

Men men, kullen närmar sig :-)

Lilla_Vargen
2008-06-15, 17:08
Det var väl INGEN som missade bromsningen av din bil... ;-)

Med tanke på rök-utvecklingen kanske man trodde tom att en bil brunnit upp på rullbänken...

Köra på Kullen ska man defenitivt göra.... se bara till och ha bra vänster framdäck....

Lillen
2008-06-15, 21:05
Tackar Gti klubben för att ni gjorde det möjligt att åka lite bana !
Resultatet blev i mitt tycke skapligt 207hk 345nm .

=0

Mycket kul effekt i en dieseldoris!
Grattis!


Det var väl INGEN som missade bromsningen av din bil... ;-)

Med tanke på rök-utvecklingen


Kommer väll lite mera förberedd nästa gång , däcken räckte "bara" 40 minuter
men det brodde väll endel på värmen......

Jag missade den inte heller på bankörat!!!
Blåste förbi en Golf först sedan en kompakt rökpelare efter =)
Gick minst sagt bra den där bilen din.

Smooky
2008-06-16, 18:00
Tanken är att jag ska till kullen med Dieseln !
Jag får be om ursäkt för dom jag "smookade" Det blir lixom så när man kör med mekanisk pump , men ska mecka dit en vnt så fort jag hinner . Då ska den kunna få mera luft på lägre varv = mindre rök ! (och mera vrid )he he

JBlom
2008-06-17, 23:19
Nja, det var en kille på lö kväll som sakta gled ett varv med en silvergrå MKIV. Vid 22-tiden gick jag förbi scenen och han hade då blivit haffad av vakterna, vet inte om han kört på någon/något men det såg inte så ut. Polisen kom strax efter, killen fick blåsa och sedan var hans Bug Run över för i år. Troligen också hans bilkörning något år framöver. Han såg rejält ung ut så jag skulle gissa på körkort på prövotid, inte kul att behöva ta om det. Samt dryga böter, var väl en hel del blod i spritomloppet som ställde till det.

Mantorp-området är ju inte allmän väg utan "inhägnat område". Jag undrar om de vanliga reglerna för rattonykterhet/-fylla verkligen gäller, om man hårddrar det? Det vore intressant att reda ut, finns här ingen lärd person som kan göra det?

Egentligen är ju inte fyllstyrning alls försvarbart men jag kan tycka påföljden blev liite hård här. Kanske hade det räckt med en rejäl utskällning och att man tagit bilnycklarna? Fast å andra sidan är det ju otroligt obegåvat att sätta sig i en bil under de förhållandena, massor av packade människor runtikring och allt. Svårt att döma.

Fast jag kan inte låta bli att lida lite med killen, han hade kanske precis köpt sin första bil, drömbilen, och ville bara visa upp den för alla men så blev det så fel.....

Nå, man måste ta ansvar för saker och ting även på fyllan. Faktiskt!

Varför tror du Karl-Ingemar Perstad fick åka till USA för att testa fyllstyrning?
Jo det är olagligt att köra påverkad i Sverige oavsett plats.
Hoppas han får sitt straff...

svanberg
2008-06-21, 12:59
Hoppas han får sitt straff...


Håller helt med, oavsett var hur varför och när man kör på fyllan så ska man straffas... Sprit + bil funkar inte ...

Och ja, det är HELT olagligt att köra påverkad i Sverige.



Men en fråga, varför körde det runt en massa audis och några toyota inne på partycampingen ? Bugrun = volkswagen vad jag vet ... ??? Och då det var ganska trångt iår så borde det bara få vara VW inne på campingen.

ovredsson84
2008-06-21, 13:26
Dom skulle antingen höjt priset för ike vw bilar eller förbjudit det helt..

Lillen
2008-06-21, 13:36
Precis Dubbla inträdet eller förbjud!
De kan parkera utanför grindarna eller inne på avsedd plats.

Bug Run = VW.
Det tycker jag iaf!

P-plats.se
2008-06-22, 14:33
Det kostatde mer att ta in en icke VW-bil...
...vi tog in en Skoda då kärringen skulle ha med hunden.

J.L
2008-06-22, 15:16
Det kostatde mer att ta in en icke VW-bil...
...vi tog in en Skoda då kärringen skulle ha med hunden.


Stämmer, stod även på hemsidan och info-bladen, 100 kr extra för
annan bil än vw.

Men så många såg jag inte ?

Några audis och någon porsche dör jag inte av, bara det inte blir
föööör många så är det lugnt för mig.

Lillen
2008-06-22, 19:44
Det kostatde mer att ta in en icke VW-bil...
...vi tog in en Skoda då kärringen skulle ha med hunden.

.
Stämmer, stod även på hemsidan och info-bladen, 100 kr extra för annan bil än vw.
Men så många såg jag inte ?

Jag såg Saab , Toyota , Audi , Volvo och flera andra.
Oftast i syfte att agera dragbil , men varför ha dessa inne på området.
Finns ju parkeringar att ställa dessa på mm.
Dessutom stog ganska många på fyllecampingen och störde.

Ja man tog 100:- men tydligen flera 100:- för lite.
Chockhöj priserna för ikke VW så man slipper dem.

BALAN
2008-06-22, 20:49
Jag störde mig inte på dom direkt. Hade jag fått dra upp nån bil på trailer så hade jag nog gärna velat ha dragbilen inom synhåll också...

Caddyman
2008-06-22, 22:18
Då e det kanske tur man har en LT, o dra caddyn på.
Så man inte får styk dvs...... ;-)

BALAN
2008-06-23, 21:49
RS tiderna??????? :)

Raz
2008-06-23, 21:51
RS tiderna??????? :)

.....har jag fått mailade till mig igår, dom kommer läggas upp snart =)

Raz
2008-06-23, 22:01
Här kommer RS tiderna:
Ladda ner dom här (http://www.gtiklubben.nu/ovrigt/rsbana/rs_bugrun_2008.xls)

BALAN
2008-06-23, 22:39
Grymt!! hihihiihhi

P-plats.se
2008-06-23, 23:39
Grymt snabba och jäma tider över lag och LYX-Golfen var inte långsamast...
...får även be Mika om ursäkt då jag hade fel om att jag skulle ha slagit en av hans tider på lördagen, Sorry! ;)