handdator

Visa fullständig version : Bygga 4-hjulsdrift?



Lindström
2008-06-08, 13:16
Håller på med min scirocco som ska få en g60-motor med turbo. Tanken är att bilen ska reggas som ombyggt fordon. Efter mkt påtryckningar från kompisar känner ja att man iaf borde undersöka möjligheterna att bygga 4-hjulsdrift i den. Har 3 frågor till er:

1: Syncro-lådan. Är den nåt att ha? Är det bra 4-hjulsdrift samt hur många hk klarar den innan den börjar ge upp?

2: Andra alternativ till låda. Finns det några andra lådor för 4-hjulsdrift som passar g60-motorn?

3. Reggningen. Går det att regga som ombyggt fordon om man bygger 4-hjulsdrift eller räknas det som för stora ombyggnationer?

Lindström
2008-06-09, 00:13
Inga svar?!?! Bara att ösa på med spekulationer och idéer, behöver inte vara vetenskapligt granskat. Är själv tveksam till att de är värt bygga nåt me syncrons låda då ja hört rätt mkt illa om den.

Raz
2008-06-09, 07:53
Kontakta SFRO så kommer dom kunna svara på din fråga direkt.

David L
2008-06-09, 09:07
020 syncro = mindre bra.
02A syncro = bra.
02M syncro (4motion) = jättebra.

Lindström
2008-06-09, 09:54
Jo kontakt med SFRO har ja haft kring idén med att regga den som ombyggt men då med framhulsdrift. Får kontakta dom om ja skulle lyckas övertyga mig själv om 4-hjulsdrift.

Tack David för ditt svar. Ska läsa på lite om dom olika lådorna.

Barbapappa
2008-06-09, 10:43
Är det inte bättre att köra audigrejer rätt igenom om man ändå ska bygga om då? Det verkar ju i.a.f. hålla för 'aktiv' körning och så, sällan man ser syncrosar komma sladdandes menar jag. ;-)

Lindström
2008-06-09, 11:28
Är det inte bättre att köra audigrejer rätt igenom om man ändå ska bygga om då? Det verkar ju i.a.f. hålla för 'aktiv' körning och så, sällan man ser syncrosar komma sladdandes menar jag. ;-)

Det är nog tvyärr sant det! Lättare hitta folk som byggt om med audigrejer än med vw.

Hur är 02A-syncron? Är det sån som bara är fyrhjulsdriven när den tappar fäste fram eller går det att få den att driva bak också hela tiden?