handdator

Visa fullständig version : Lack blåsa...



Fredrick
2008-06-06, 17:22
Hittade en lackblåsa på min bakskärm på min GTI -07, jag ringde Arver personbilar och fick hela höger bakskärm omlackera utan kostnad..

Är det något man skall tänka på nu när det sitter ny lack på skärmen? inte använda avfettningsmedel de första 6 månaderna? ej vaxa?

Resten av lacken är DITEC behandlad men den nya lacken är ju inte det längre.

Hur är det igentligen med omlackerade delar på bilen, blir dom lika bra som fabrikslacken?

Det synliga resultatet är kanon... det ända som skilljer att att den nya lacken saknar tvättrepor men det kommer nog efter första tvätten..

callawayx
2008-06-06, 17:33
"Vad händer om jag får en skada på bilen?
Behöver någon del av bilen lackeras om lägger vi en ny behandling på den delen. Efter lackeringen bör man vänta 3-4 veckor innan vi behandlar den. Är bilen försäkrad täcker försäkringsbolagen kostnaden om man anmäler att den är Ditec-behandlad på skadeanmälan. Det är bra om ni har skadebrevet från försäkringsbolaget, där de godkänner kompletteringen, med till oss vid återbehandlingen för att undvika merarbete för er och för oss."

Saxat från DITEC´s sida. Nu gäller det kanske inte garantijobb, men kanske värt att fråga på arver om garantin täcker?
MVH Mattias

VWGolIV
2008-06-08, 01:50
Min bil har alltid varit lackbehandlad och när jag fått den omlackerad så har jag åkt in efter 2 månader och lackbehandlat delen.

Jag har hört allt från några veckor upp till 1 år ang tiden efter nylackering.

Det har inte hänt något med min efter att jag behandlat bilen efter 2 månader.