handdator

Visa fullständig version : Centrallåsproblem Golf III



RasmusC
2008-05-31, 23:36
Hej!

Har problem med centrallåset på min MK3:a.
Vakuumpumpen ville helt plötsligt inte sluta att surra häromdagen. Och nu vill inte centrallåset fungera. Endast tankluckan och bakluckan låser/öppnar sig när jag vrider om låscylindern i dörren.
Pumpen suger/blåser när jag låser/öppnar, och den går typ 15-20 sek innan den stänger av, ingen reaktion i någon dörr.
Jag har kollat t-kopplingar och slangar ifrån pumpen fram till baksätet. Där suger/blåser det som det ska, kan inte hitta någon läcka.

Kan det vara så att att en slang i någon av dörrarna har hoppat av och orsakar detta, verkar långsökt?
Eller kanske pumpen börjar bli kass och suger för dåligt (men tillräckligt för att klara av tankluckan och bakluckan) ??

Är det någon som har varit med om något liknande?

ture
2008-06-01, 10:35
jag vet inte men själv hade jag nog kollat slangen i vänster framdörr,även där den går mellan dörrstolpe-dörr

mvh
t

Manny
2008-06-01, 11:18
blås i slangen vid pumpen och gå runt o lyssna var det pyser...

Särkelä
2008-06-01, 11:27
Dom brukar hoppa ur mellan dörr o A-stolpe. så kika där

RasmusC
2008-06-01, 13:36
Tackar! Ska riva förardörrens dörrsida och kika där, till att börja med.

Särkelä
2008-06-01, 16:01
Behöver inte riva dörrsidan.. Bara öppna dörren helt så ser du gummgenomföringen mellan dörr o stolpe. bara slit bort gummit så ser du slangen. när du sätter dit den kan det vara en ide att lägga lite lim. så håller det sen.

RasmusC
2008-06-01, 16:04
Mycket riktigt hade slangarna vid båda framdörrarna hoppat ur.
Bra ide att sätta lite lim så de stannar kvar, verkade inte sitta för hårt fast.

Tack för tipsen alla!