handdator

Visa fullständig version : G60 med eaton m62 - Chip+remhjul, var då?



ivah
2008-05-29, 22:40
Då bilen går alldeles för sakta måste jag införskaffa mig ett chip och ett annat remhjul så de blir lite tryck i maskineriet!

Corrado G60 med DLI teknik kompressorkit, eaton M62 kompressor och stor IC.

Vad ska jag ha för chp för rimliga pengar, och var hittar jag ett remhjul som är lagomt :)

Alla svar från alla G60 kunnig mottages tacksamt då jag precis trillat ner i träsket =)

D_Stenlund
2008-05-29, 23:15
68mm remhjul funkar perfekt för mig, nu är bilen stendöd ( vaknar snart ) men har alltid gjort =)

SLS rs chip har jag, tycker de funkar perfekt.

Norpan
2008-05-30, 00:53
Min Bror mappar G60 själv och kan säkert knåpa ihop en programvara till din setup utan större problem.

Skicka ett mail till Sn00ken här på forumet och fråga.

ivah
2008-05-30, 12:51
68mm remhjul funkar perfekt för mig, nu är bilen stendöd ( vaknar snart ) men har alltid gjort =)

SLS rs chip har jag, tycker de funkar perfekt.

Okej, vart köper man det ? Kostar ?

Jag har sett att klracing.se har chip+remhjul rätt billigt. Är det bara skit eller kan det vara något ? :)

ivah
2008-05-30, 12:52
Min Bror mappar G60 själv och kan säkert knåpa ihop en programvara till din setup utan större problem.

Skicka ett mail till Sn00ken här på forumet och fråga.


Jag har en känsla av att det blir lite dyrt om man ska börja mappa å grejja :-)

Player
2008-05-30, 14:07
Hejsan. Jag vet att david säljer remjhul till kompressorn iaf, Men jag tro inte han har något chip till dom än. Ska man ha bilen att gå bra så ju en mappning mycket bättre än chipa bilen. Men blir inte det svårt att hitta passande chip till bilen när kompressorn inte stämmer, eller säljer dom remhjul och chip för just eaton med?

ivah
2008-05-30, 16:04
Hejsan. Jag vet att david säljer remjhul till kompressorn iaf, Men jag tro inte han har något chip till dom än. Ska man ha bilen att gå bra så ju en mappning mycket bättre än chipa bilen. Men blir inte det svårt att hitta passande chip till bilen när kompressorn inte stämmer, eller säljer dom remhjul och chip för just eaton med?

Okej, ska höra med han om remhjul då.
Men du har väl en poäng, klart det blir bäst med mappning. Frågan är hur viktigt det är med ett anpassat chip. Klart att man får ut mer med ett anpassat, men det kanske funkar med ett "normalt" chip för lite extra knuff bara.
Eller det kanske är direkt skadligt att åka med fel sorts kompressor och chip?!

Kom med synpunkter, jag är färsking på detta område så allt är av nytta =)

Sn00k
2008-05-30, 17:25
självklart kan det vara direkt skadligt.. minsta lilla du ökat flödet vid samma laddtryck så kommer motorn att gå magert.. kör du sen ett trimchip med väldigt vass tändkurva så äre godnatt med kolvarna inom en snar framtid.. för att inte tala om effekten och soppaekonomin du tappar på att åka på fel bränsleblandning.

det behöver inte bli dyrt att få till ett chip för en sådan setup, jag å david har pratat lite tidigare om att ta fram ett anpassat chip till hans kompressor-satser.. det har dock inte blivit av än, men om han vill så äre rätt snabbt gjort.. =)

som bror min skrev härovan.. jag mappar G60(digifant), och kommer nog att köra igång med det på allvar nu i sommar då min nya programvara ska börja testköras nu dagarna innan mantorp å bugrun.
redan nu rullar det 8st bilar med förra programvaran i.. och jag har då inte hört nå klagomål där ;)
184hk/295nm bromsat ur en helt orginal G60.. på 98 oktan, med antilagg och en agressivitet som får G60in att gå som den borde gjort ifrån fabrik.. enda modifiering.. programvaran i boxen =P

ivah
2008-05-30, 17:51
självklart kan det vara direkt skadligt.. minsta lilla du ökat flödet vid samma laddtryck så kommer motorn att gå magert.. kör du sen ett trimchip med väldigt vass tändkurva så äre godnatt med kolvarna inom en snar framtid.. för att inte tala om effekten och soppaekonomin du tappar på att åka på fel bränsleblandning.

det behöver inte bli dyrt att få till ett chip för en sådan setup, jag å david har pratat lite tidigare om att ta fram ett anpassat chip till hans kompressor-satser.. det har dock inte blivit av än, men om han vill så äre rätt snabbt gjort.. =)

som bror min skrev härovan.. jag mappar G60(digifant), och kommer nog att köra igång med det på allvar nu i sommar då min nya programvara ska börja testköras nu dagarna innan mantorp å bugrun.
redan nu rullar det 8st bilar med förra programvaran i.. och jag har då inte hört nå klagomål där ;)
184hk/295nm bromsat ur en helt orginal G60.. på 98 oktan, med antilagg och en agressivitet som får G60in att gå som den borde gjort ifrån fabrik.. enda modifiering.. programvaran i boxen =P

Hmm, det låter ju klart intressant isf!
Du har pm!

Scootie
2008-06-01, 00:46
68mm remhjul funkar perfekt för mig, nu är bilen stendöd ( vaknar snart ) men har alltid gjort =)

SLS rs chip har jag, tycker de funkar perfekt.

En viss skillnad på en eaton kompressor och en g-lader kära sherlock.

DLI-teknik för materialet samt någon trimfirma för mappning så kommer den röra på sig :)

ivah
2008-06-01, 21:49
Fel!!!