handdator

Visa fullständig version : Hämtade bilen från Turbocenter : )))



Roger T
2008-05-27, 22:26
Mappningen var framgångsrik!
Tack Turbocenter för det och ett trevligt bemötande.

Jag har nästan glömt bort hur det var att ha en bil som man får skrämsel hicka av!
Två år efter förra kompletta motorraset så är jag åter igen på "Banan" och i TID till Bug Run!

Har tyvär inga nya bilder då jag har sumpat kameran, men d kommer läggas in bilder så småning om.


/Roger

ovredsson84
2008-05-27, 22:50
Grattis.. Då ser vi den på bugrun?

Hoppas du inte förvandlar dessa kolvarna... =/

Barbapappa
2008-05-27, 23:52
Men vad är gjort med maskin? Vill minnas att den var rätt så rask senast den fungerade också. ;-)

Raz
2008-05-28, 09:09
Undrar också vad som är gjort med maskinen?
Jag lämnade in min mk1a där för mappning för drygt tre veckor sen, dom är riktigt duktiga och har ett grymt proffsigt bemötande!

Roger T
2008-05-29, 17:52
Jo efter att jag fått blocket hona, toppdeckat och allt i blocket viktat och balancerat så monterade jag ihop d me balancerat svänghjul o medbringare sen till toppen som fått en portning och nya lite rääsigare ventiler, rääser fjädrar i toppen med dubbla på avgassida, titanretainers, nya tryckare, planing och orginal kammar. lite större turbo, spridare,
luftmassemätare ( inte sensorn ), 044 pump med orginal pump som matarpump och större laddluftskylare, avgastemp o såna saker så gick den rätt bra.. typ bättre än förra motorn : )


Raz kul att du åckså fick uppleva samma sak som jag.

Visst dycker jag upp på Bug Run, är det någon som har BE körkort? tänkte Ev ta bilen på släp upp och ned??

Roger T

foffa2002
2008-05-30, 13:33
=) nice!