handdator

Visa fullständig version : Installation av Original radio/Cd



ahall_nr1
2008-05-23, 12:59
Tja
Är det någon som har erfarenhet av att installera nyare Original radio/Cd spelare typ Delta6 mfl.

Enligt Service Manualen är det inte så mycket att hålla reda på.

På Delta 6 finns
9 - CAN-Bus plus
10 - CAN-Bus minus
11 - Mute
12 - Ground (GND)
13 - Radio, Control signal
14 - Contact alarm
15 - Battery positive (B+)
16 - Signal for anti-theft alarm

i min gamla golf som bara har ISO kontakter, behövde jag bara flytta Över 12-Ground och 15-Battery för att få allt att fungera.

Det som är himla irriterande är att Radion inte går på eller stängs av med nyckeln samt att det inte går att reglera Ljuset på knappar och display.
Nu har jag Googlat i snart 4dagar utan att bli ett dugg klokare.

ahall_nr1
2008-05-24, 01:14
Skulle ett canbusinterface lösa problemet tror ni??
Och var hittar man det i Sverige??

ahall_nr1
2008-05-25, 00:34
Nej ja värkar vara den ända som vill ha en original maskin inmonterad. alla andra tar ju bort sina och ersätter med Fula, äckliga eftermarknads apparater.

Det borde finnas en servis meny i Dalta6. det fins ju i nav maskinerna om man trycker in 3 och 6 samtidigt. men inte ens det går att finna.

det ända som återstår snart är att köpa ny bil.

god natt :0



Det är vist någon som ändå har provat :)

"Pre 2002 will face one problem... The red LED lights (i think they will be always on) and they cannot be dimmed! And they other issue is the switched 12V... The unit must turn on and off MANUALLY! (will NOT turn on and off with keys)

People with 2002+ with single-din need adapter and need to get Can H/L from anywhere in the car for proper work..."

http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=1028

Foojken GTI
2010-07-01, 10:29
Jag lyfter denna tråden lite.

Jag har en orginalradio Delta6 org.nr:3B7035195A. Vill montera den i min Bora TDi från 2000. Någon som vet vad man behöver för adaptrar mm för att få det att fungera?

ahall_nr1
2010-07-01, 13:20
Jag lyfter denna tråden lite.

Jag har en orginalradio Delta6 org.nr:3B7035195A. Vill montera den i min Bora TDi från 2000. Någon som vet vad man behöver för adaptrar mm för att få det att fungera?

Jag fick alldrig ordning på sterion så ja böt bil istället. Å det var mycket lättare.