handdator

Visa fullständig version : Hjälp med vr6:a!



Scuzzi
2008-05-20, 15:38
Jag har problem med min 93:a VR6. Motorn lägger av under körning ibland och den hackar och rycker kraftigt ofta. Jag har konstaterat att det oftast sker när det är fuktigt ute. Efter regn och på morgonen och så.

Jag har hittills försökt bota problemet genom att byta tändstift, tändkablar, fördelarlock, rotor, bränslefilter och bränslepumpsrelä. Jag har också kört i en flaska insprutningsrengöring under tiden, men det blir inte bättre av nånting. Ärd et någon som har haft samma problem och vad gjorde du då i så fall? Hjälp!

magnusT
2008-05-20, 15:51
Du kanske skulle åka in till någon som kan läsa av felkoder. Borde ju finnas något registrerat i felminnet.

vr8
2008-05-20, 22:33
rycker den vid tomgång och vid lämn gas men går bra när du gasar så kan det vara lamndasonden, hade jag på min. Vissar oftast inget vid felkodning, be en kompis eller verkstad om att låna en så märker du skillnad direkt om det är lamndasonden, ett tips.

Scuzzi
2008-05-21, 09:17
Den har varit på verkstad och den visade inga felkoder och mekanikern hittade inga fel. Mer felsökning hade blivit väldigt dyrt.

Den rycker och hackar vid motorbromsning, gaspådrag och jämn gas. Jag tror inte det har hänt vid jämn tomgång, men när man kopplar ur och varvtalet sjunker mot tomgång så hackar och stannar den ibland.