handdator

Visa fullständig version : Starkaste tryckplatta vw ?



Smooky
2008-05-18, 21:39
Har stoppat i en 1,9tdi (afn) motor i min golf DL från 86 , monterat 02a lådan och svänghjul/tryckplatta från vento GTD . Vid första provkörningen slira kopplingen , ner med lådan och kasta dit en 220mm sinter från dalhems , slirar fortfarande ....men inte lika mycket .
Har stoppat på en Iveko pump och en T3a så den rör på sig om man ska utrycka sig millt .

Så vad ska jag stoppa dit för tryckplatta ?? Finns det nått som inte kosatar skjortan ? Hur många nm pallar en platta från g60 tex ?

Bygget är ett ekomomi bygge annars är det ju bara att beställa grejor .

Måste iaf bli färdig till buggrun !

Lillen
2008-05-18, 22:19
Ta och hör med Pekka här på forumet.
Han åker Golf Diesel med lite extra puff i =)
Han har även åkt sinterkoppling till den.
Vet inte vilken tryckplatta men fråga kan du ju!?

ypzilon
2008-05-19, 07:01
Jag kör 2L 16v med ca 1bars laddtryck med ABF-tryckplatta (tror det är samma på G60) och ABF-svänghjul tillsammans med Dahlems fyrpuckade sinterlamell, det funkar utmärkt.

Kanske inte har riktigt samma vrid som dig, men frågan är om det finns några kraftigare org.prylar.

pekka kiiskilä
2008-05-19, 10:28
Det är en skilnad i vrid jämfört med bensinare och diesel så rally tryckplatta typ sachs eller dyligt med sinter funkar bra men det är tungtrampat och svårkört i köer mm.

Smooky
2008-05-19, 19:43
Då var det beställt , det fick bli en tryckplatta trån dalhems ! 3000 spänn fattigare :( Hoppas nu bara att 450 nm räcker .....

pekka kiiskilä
2008-05-19, 21:56
Det är väl 450 nm med organisk lamell sedan med sinter så klarar det lite till.